2

Zaakvoerder zoekt klant die per vergissing 750 euro betaalde voor twee broodjes

LEUVEN - Een klant betaalde zondag tijdens het WK wielrennen in de Leuvense broodjeszaak Hoegaards Broodje per vergissing 750 euro voor twee broodjes, in plaats van 7,5 euro. Uitbater Siegfried Gilis wil de klant terugbetalen maar kent enkel zijn voornaam. Betaalfacilitator Bancontact by Payconiq Company laat weten dat de vergissing zal rechtgezet worden.

Het WK wielrennen lokte zondag honderdduizenden wielerfans naar Leuven. Om al die hongerige sfeerzoekers te helpen, draaiden de horecazaken in de stad op volle toeren. Door de ongeziene drukte kan het dan al eens mislopen. Dat was het geval in broodjeszaak Hoegaards Broodje aan de Bogaardenstraat in Leuven. Daar betaalde een bezoeker zondag iets na de middag via de Payconiq by Bancontact-app maar liefst 750 euro voor twee broodjes. Hoe dat kan? De klant was vergeten een komma te zetten bij het ingeven van het verschuldigde bedrag van 7,50 euro.

Privacyregels

“Door de drukte heb ik niet gemerkt dat die klant vergat de komma te plaatsen”, reageert zaakvoerder Siegfried Gilis van de broodjeszaak. Pas daags na de feiten ontdekte Siegfried de dure vergissing. De zelfstandige wil de klant zijn teveel betaalde bedrag, goed voor 742,50 euro, teruggeven. “Alleen, door de privacyregels heb ik enkel de voornaam van die man, Ludo. Bij deze roep ik hem op zich te melden zodat ik hem het geld kan teruggeven. Ik heb geen recht op die centen, hij heeft ervoor gewerkt ”, zegt Siegfried nog.

Vergissing wordt rechtgezet

Betaalfacilitator Bancontact Payconiq Company is intussen op het toneel verschenen. Het bedrijf liet de uitbater van het Hoegaards Broodje weten dat de vergissing zal rechtgezet worden.