average rob combi

YouTuber scoort met pils: Delhaize verkoopt 300.000 blikjes in drie maanden

HOEILAART - De pils die YouTuber 'Average Rob' lanceerde, boekt snel succes. Dat zegt supermarktketen Delhaize, die sinds eind augustus 300.000 blikjes van het bier verkocht.

De blikjes worden verkocht onder de merknaam ‘Tout Bien’. Aanvankelijk enkel online, maar in augustus sprong Delhaize op de kar. De supermarktketen kreeg exclusiviteit op de verkoop tot half december. Daarna hoopt Average Rob – echte naam Robert Van Impe – ook andere retailers te overtuigen het bier te verkopen.

LEES OOK. Internetfenomeen verkoopt 25.000 blikjes pils in vijf uur tijd: “En toen belde Delhaize”

Delhaize zegt dat de samenwerking met het internetfenomeen een groot succes is. De Tout Bien Pils staat al in de top 3 van bestverkochte 33cl-blikken bier, zegt de retailer. De verkoop zit al op het niveau van kleinere maar gevestigde merken als Cristal, zegt woordvoerster Ine Tassignon. Tachtig procent ging in Vlaanderen over de toonbank.

De weg naar de top is wel nog ver voor Tout Bien Pils. Markleider Jupiler verkocht in Delhaize in dezelfde periode – van begin augustus tot deze maand – nog vijf keer meer (1,5 miljoen) blikjes van 33 cl. In 2023 hopen Average Rob en zijn twee zakenpartners 3 miljoen blikken te verkopen in binnen- en buitenland.