Eind vorig jaar strijde het duo nog met hun Honestly Aging SKincare box nog mee naar de titel ‘Het Product Made in Vlaams-Brabant’. Nu maken Anke en Isabel opnieuw kans op een prijs. Het mag wel wezen dat de vrouwen stevig aan de weg aan het timmeren zijn om met CÎME meer dan hun stempel de drukken in de wereld van de cosmetica.
Het skincaremerk staat voor duurzaamheid en werkt met natuurlijke en gecertificeerd biologische ingrediënten. “We combineren de puurheid van biologisch geteelde plantenextracten uit de Himalaya met baanbrekend onderzoek in hightech laboratoria en Belgische expertise. Het resultaat? Uitzonderlijke skincare die niet alleen je natuurlijke schoonheid versterkt, maar ook prioriteit geeft aan jouw gezondheid, het welzijn van de huid en de wereld om ons heen. Onze missie? De beauty-industrie te transformeren met een unieke mix van natuur, wetenschap en hart.”
Grote spelers inspireren
Intussen is CÎME, met hoofdkantoor in het Vlaams-Brabantse Gooik, uitgebreid tot een internationaal merk met een 180-tal verkooppunten in België en Nederland.
Dat CÎME al voor de tweede keer op enkele maanden tijd op de shortlist staat van een wedstrijd, vervult de dames met dankbaarheid. “We horen wel vaker dat ons merk wordt vermeld in vergaderingen van een aantal grote, internationale merken”, klinkt het bij de twee. “Dit is een groot compliment voor ons werk. Een nominatie als deze en persaandacht die erbij hoort, is de kers om de taart en de perfecte manier om dit nog eens extra in de kijker te zetten.”
De bezielers van CÎME ervaren de vrouwelijke aanwezigheid in het ondernemerslandschap als overwegend positief. “We hebben altijd sterk geloofd in de kracht van een authentiek verhaal en een duidelijke missie, en we merken dat dit deuren opent, zowel bij klanten als bij samenwerkingen”, zeggen Anke en Isabel. “Natuurlijk zijn er uitdagingen, maar we focussen vooral op de kansen: de beauty-industrie verandert, en als vrouwelijke ondernemer kunnen we die verandering actief mee vormgeven door een nieuwe standaard te zetten op vlak van duurzaamheid en transparantie.”
Unieke aspecten
De Gooikse onderneemsters onderstrepen dat vrouwen unieke aspecten naar de tafel brengen die de vaak door mannen gedomineerde wereld verrijken. “Vrouwen hebben vaak een natuurlijke neiging om verbinding te zoeken en gemeenschappen te bouwen. Dit zie je ook terug bij CÎME, waar we niet alleen producten verkopen, maar echt een community rond selfcare en duurzaamheid hebben gecreëerd”, legt het duo uit.
Het kan natuurlijk altijd beter. “Wat er volgens ons nog beter kan, is de representatie van vrouwen in topfuncties en beslissingsorganen, evenals de verloning van mannen vs. vrouwen. We willen graag dat jonge meisjes opgroeien met vrouwelijke rolmodellen die laten zien dat alles mogelijk is.”
Trouw blijven
Tot slot geven de partners in crime nog een tip mee aan andere vrouwen die graag willen ondernemen. “Wees niet bang om je eigen stem te laten horen en je visie te volgen. Het is oké om onderweg fouten te maken, daar leer je juist het meest van. Omring jezelf met mentoren en gelijkgestemden die je steunen, maar durf ook kritisch te kijken naar je eigen processen. En vooral: blijf trouw aan je waarden. Authenticiteit is wat mensen raakt en wat merken doet groeien.”
Stemmen op Anke en Isabel of een van onze andere straffe onderneemsters kan nog tot en met 3 maart via www.made-in.be/strafste-onderneemster.