Winefair ontpopt zich tot een gevestigde waarde in de sector van de wijn. Deze afdeling van het communicatiebedrijf Primetime Communication Group uit Wijgmaal (Leuven) had eerder al voet aan de grond in Vlaams-Brabant en Limburg. De wijnbeurs strijkt in het najaar ook neer in Antwerpen en als pop-upversie in Gent.
Daarmee verdubbelt Winefair het aantal beurzen van twee naar vier. In deze branche is de concurrentie groot. “In drie jaar tijd ontpopte onze wijnbeurs zich tot een heus event, waar wijnhandelaars de bezoekers onderdompelen in een niet alledaagse ervaring”, zegt projectverantwoordelijke Stefan Frissen.
Winefair wil een smaakmaker worden in verschillende provincies. Het begon vier jaar geleden met een eerste beurs in het Limburgse Lanaken. “In Vlaams-Brabant zijn we inmiddels de grootste wijnbeurs”, stelt Frissen. “Vorig jaar kwamen meer dan 1.800 bezoekers naar de Brabanthal in Leuven. Van 18 tot 20 november telt het wijnevent in Leuven 56 standhouders.”
Winefair wil meer zijn dan een gewone wijnbeurs. “Het event is een outside the box-gebeuren. Ons S-team, bestaande uit enkele sterrensommeliers, quoteert vooraf een aantal wijnen. De vijf beste krijgen een kwaliteitslabel.”
Winefair zet de deuren open voor zowel grote als kleine wijnhandelaars. Elke standhouder draagt bij tot een uitgebreid aanbod. “We bieden niet enkel klassieke wijnen uit Frankrijk, Italië en Spanje. We kiezen ook voor minder voor de hand liggende wijnen uit Hongarije en Libanon.”