Bloovi bouwde als grootste digitale community van België in korte tijd met zijn nieuwssite en met de organisatie spraakmakende events zoals Conversion Day, Trendsnight en WebTomorrow een zeer stevige reputatie op. Bloovi is voor de Belgische digitale scène de plaats waar het gebeurt en waar alle actoren samenkomen.
“Het succes van onze events bewijst dat er ook in de digitale wereld een grote nood is aan persoonlijk contact om face to face van gedachten te wisselen over de snelle ontwikkelingen in de sector”, zegt event manager Olivier Van Baeveghem, “Daarom was het een logische stap om ook te starten met de organisatie van een Awards Night. In elke sector brengt een ‘Oscaruitreiking’ immers niet alleen op een feestelijke manier alle betrokkenen samen, maar zorgt ze ook voor extra aandacht.”
Bloovi houdt dagelijks de vinger aan de pols van de digitale sector en heeft van op de eerst rij de marketing- en advertentiebudgetten zien verschuiven in de richting van de digitale kanalen. Dat heeft zich vertaald in een aantal spraakmakende campagnes. En die verdienen volgens Bloovi om voor het voetlicht te komen.
Nog tot 18 september mogen bureaus en merken hun cases indienen. Op 16 oktober zal een onafhankelijke jury dan een eerste selectie maken. De genomineerden worden op 27 oktober bekendgemaakt en de uitreiking van de awards gebeurt op 23 november tijdens de Digital Marketing Award Ceremonie in Gent.
“We waken er wel over dat we niet alleen de grootte van de budgetten of de sterkste creatieve prestaties bepalend zijn voor de toekenning van de 23 awards in drie verschillende categorieën”, zegt Van Baeveghem. “We kijken daarom in de eerste plaats naar de impact en performance van een campagne. Zo kan ieder merk of agency deelnemen en kans maken op één of meerdere awards. Bovendien is het indienen van de cases gratis, een unicum bij de organisatie van dergelijke awards.”