download (1)

Webhero CORE helpt webshops aan extra klanten

LEUVEN – Het Leuvense Webhero heeft met CORE een infrastructuur ontwikkeld waarmee webshops op een gestroomlijnde manier toegang krijgen tot internationale marktplaatsen als Bol.com of Amazon.

Webshops hebben het niet onder de markt om de concurrentie aan te gaan met internationale marktplaatsen zoals Amazon.com of Bol.com. Consumenten hebben de neiging om te kiezen voor de grote jongens met de scherpste prijzen, beste klantenservice en het ruimste aanbod. Hierdoor dreigen kleinere spelers in de verdrukking te geraken, en vloeit er heel wat omzet weg uit de Belgische economie.

Internationale marktplaatsen

“De oplossing is dat Belgische webshops meer aanwezig moeten zijn met hun producten op de verschillende internationale marktplaatsen”, vertelt Sander Claes, co-founder van Webhero. “Om dat mogelijk te maken is de connectiviteit tussen je webshop en andere online tools belangrijker dan ooit.”

Kant-en klare integraties

Om die noodzakelijke link te leggen ontwikkelde Webhero CORE, dat tienduizenden opdrachten stroomlijnt tussen webshop, kassasystemen, betaalproviders en online marktplaatsen. “Binnenkort openen we de lijnen naar Bol.com, Amazon en andere marktplaatsen. We bouwen aan een infrastructuur met kant-en-klare integraties waarmee lokale ondernemers kunnen verkopen aan miljoenen consumenten, overal ter wereld”, vertelt co-founder Jo Deferm van Webhero. CORE moet operationeel zijn in het vierde kwartaal van dit jaar.

850.000-900.000 euro

Momenteel beheert Webhero de websites van 1.100 Belgische ondernemingen. Daarvan hebben er 150 ook een webshop. Webhero werd opgericht in 2014 en telt momenteel vijftien krachten, directie inbegrepen. Vorig jaar realiseerde de onderneming een omzet tussen 850.000 en 900.000 euro. Het bedrijf ruilt de kleine stek in het Officenter in voor een ruimer kantoor (300 m2) in de nieuwbouw van datzelfde Officenter.