Voortaan zie je waar ze Wolf drinken

201412_raamstickerBrouwerij Wolf uit Aarschot is gestart met de bedeling van raamstickers. De raamsticker toont aan dat op de desbetreffende plaats Wolf te verkrijgen is. Via de kroonkurkjes geeft de raamsticker ook precies aan welke Wolf producten er te verkrijgen zijn.

“We maken afspraken met verkooppunten, dat kunnen dus cafés zijn, maar ook supermarkten of drankenwinkels”, zegt Bart Mayssael. “Als die het bier promoten zoals we het verwachten, dan bezorgen we die zaken een raamsticker.”

“Het grote voordeel is dat we de verkooppunten die raamsticker hebben, kunnen inschakelen in de werking van onze app die we enkele weken terug lanceerden”, zegt Bart Mayssael. “Zo kunnen we bijvoorbeeld gebruikers binnen een bepaalde straal van een verkooppunt een bericht op hun app sturen waarmee ze een gratis Wolf kunnen gaan drinken.”

“Soms zullen we ook een cadeautje geven aan iedereen die de app heeft. Wie nog zo een cadeautje op zijn app heeft staan en in een stad een verkooppunt met een raamsticker ziet, kan daar binnenwandelen. Zo bezorgen we de zaken die met ons samenwerken ook meer omzet. Het is een win-winsitiatie voor iedereen”, zegt Mayssael.

Brouwerij Wolf hoopt zo een unieke band te smeden met de zaken die het bier mee promoten en de eindgebruikkers die het bier drinken. “We willen vooral ook samenwerken met de cafés die bier echt op de kaart zetten en het promoten. Het is wel eens fijn om in een café even bier van de maand te zijn, maar uiteindelijk vraagt dat van een kleine brouwerij als die van ons veel inspanningen en krijgen we een kleine return.”