LEUVEN – De kasseiweg naar Faculty Club in Leuven heeft een belangrijke upgrade gekregen. Voortaan kunnen dames op stiletto’s afzakken naar het congres-en eventcentrum in het Groot Begijnhof.
Vrouwen die ooit op hoge hakken naar Faculty Club gingen, weten dat de kasseiweg ernaar toe een uitdaging vormde. De hakken zakten weg in het mulle voegsel tussen de kasseien. Faculty Club wilde hier iets aan doen maar de oplossing nam drie jaar in beslag, van voorbereiding tot en met uitvoering. Het Groot Begijnhof is een UNESCO werelderfgoed, wat een administratieve mallemolen op gang brengt bij de minste aanpassingen. Intussen gaf de dienst Monumentenzorg groen licht voor de infrastructuurwerken. De kasseien zijn met de platte kant naar boven gelegd en ze werden gevoegd met een speciaal harsmengsel. Voortaan kunnen dames probleemloos op hoge hakken afzakken naar het Groot Begijnhof.
Binnen en buiten
De upgrade van de kasseiweg is een deel van het investeringsprogramma in Faculty Club de afgelopen vijf jaar, goed voor 2 miljoen euro. In de lente werd nog een kleine 100.000 euro geïnvesteerd in economische en duurzame ledverlichting voor het buitenterras. Voorts werd nieuwe signalisatie geplaatst rond Faculty Club en is er een nieuw privéterrasje voor speciale aangelegenheden. Ook het interieur werd niet vergeten. De verlichting en het meubilair werden helemaal vernieuwd en er werd stevig geïnvesteerd in de verdere upgrade van restaurant Cum Laude. Ook de vergaderzalen kregen heel wat extra technologische faciliteiten.
“Topbeleving op toplocatie”
“Faculty Club is een hoogstaand vergader- en evenementencentrum, en dat willen we vooral blijven”, zegt Peter Herbiest, Algemeen directeur van Faculty Club. “Een topbeleving voor klanten is in deze tijden van customer experience ook in onze toplocatie belangrijk. Dat is de onderliggende reden dat we meer dan 2 miljoen euro geïnvesteerd hebben. De investering van bijna 100.000 euro in ons terras de voorbije twee maanden, was het sluitstuk. Nu gaan we consolideren en de gasten laten genieten van de vernieuwde infrastructuur, maar waar nodig zullen we altijd blijven verder investeren in de klantenbeleving”.