Voka Vlaams-Brabant zet de digitalisering van de werking en dienstverlening voort met Microsoft en VanRoey. Alle medewerkers in Leuven werken voortaan op een digitaal platform dat werd geïnstalleerd door VanRoey. Het ict-bedrijf gebruikte daarvoor Microsoft Dynamics NAV 2016 en Sharepoint. De nieuw it-infrastructuur zorgt voor een vereenvoudiging van de administratieve taken en een betere samenwerking.
Meer dan 18.000 Vlaamse ondernemingen zijn aangesloten bij werkgeversorganisatie Voka. Naast belangenbehartiging organiseren de medewerkers van Voka ook verschillende activiteiten voor de leden. Jaarlijks vinden honderden events, activiteiten en projecten plaats. Er moeten abonnementen en contacten worden geregistreerd en inkomende en uitgaande facturen verwerkt.
“Dat een grote organisatie als Voka met enorme hoeveelheden administratie te kampen heeft, mag geen verrassing heten”, zegt Erwin Nagels (foto), cio van Voka. “De uitdaging was dan ook enorm toen we in 2015 besloten te upgraden naar Dynamics NAV 2016 om zoveel mogelijk administratieve taken te automatiseren en te vereenvoudigen. Voka wil toonaangevend zijn, ook qua digitalisering. De software die we dagelijks gebruiken, moet altijd uptodate zijn. Wegens het veiligheidsaspect, maar ook omdat we zo direct kunnen profiteren van de nieuwste en verbeterde functionaliteiten.”
VanRoey was al langer actief bij Voka voor ict-implementaties en ook nu klopte de organisatie opnieuw aan. General manager Pat Van Roey: “Als partner van Microsoft boden wij Voka een totaalplatform aan. De boekhouding draait in NAV met uitgebreide analytische rapporten. Betalingen en het inboeken van de banken gebeuren volledig geautomatiseerd. Het factureren verloopt elektronisch.”