Het bedrijf Vilvordit uit Zellik, specialist in keramische tegels, is omgedoopt tot Tyles. Behalve een rebranding is er ook een nieuwe huisstijl en showroom van 2.100 m2.
De tegelspecialist aan de Zuiderlaan in Asse (Zellik) wil een trendsetter blijven. Met een nieuwe naam, een nieuwe huisstijl en vooral een nieuwe showroom. Ten slotte is de (ver)bouwer van vandaag niet die van twintig jaar geleden. En ook de verwachtingen van de sector zelf liggen almaar hoger. Fabienne Royaux, marketingmanager bij Tyles: “de Belg blijft een kwalitatief afgewerkte woning hoog in het vaandel dragen, maar bouwt niet per se meer voor het leven”, aldus Royaux. “Mensen verhuizen vaker, naargelang de levensfase waarin ze zich bevinden. Ook de renovatietrend maakt dat er vaker wordt gekozen voor een nieuwe vloer of betegeling. Om de tien of vijftien jaar is geen uitzondering. De consument is ook beter geïnformeerd en kritischer dan vroeger. En vooral: de mensen willen een belangrijke interieurinvestering zien en voelen.”
Belevingsruimte
Met een totale oppervlakte van 2.100 m² behoort deze nieuwe showroom tot de grootste van het land. Al trekt vooral de nieuwe aanpak de aandacht: verschillende opstellingen en wanden creëren een totaalinterieur. Vloerders, professionals en architecten ontdekken in deze belevingsruimte de mogelijkheden die er zijn met tegels in alle vormen, stijlen en toepassingen. Daarnaast vindt ook elke (ver)bouwer er de nodige inspiratie. De showroom bevat ook een ‘boetiek’ met de speciale collecties. Na jaren voorbereiding en een investering van een miljoen euro is de showroom een ode aan de keramiek, verdeeld over twee verdiepingen.
15 miljoen euro omzet
Tyles werd opgericht in 1909. De groep maakt zo’n 15 miljoen euro omzet op jaarbasis en telt 45 medewerkers.