Social Seeder zet werknemers via een geautomatiseerd digitaal platform aan om ambassadeur te worden van het bedrijf waarvoor ze werken. Het bedrijf kan inmiddels met opgeheven hoofd terugkijken op een geslaagde zeven jaar waar het zowel Belgische als internationale bedrijven wist te overtuigen. CEO Patrick De Pauw ambieert echter meer en zegt dat er werk aan de winkel is: “Door COVID is er minder engagement van werknemers. Het contact onder collega’s verdween grotendeels en bedrijven zetten meer in op onlineverkoop, de digitale switch was gigantisch”, vertelt hij.
Verschil maken
Door de digitalisering is het voor bedrijven geen sinecure om het verschil te maken met concurrenten. Patrick wil via employer branding bedrijven opnieuw doen excelleren. De werknemer krijgt de hoofdrol: “We merken dat de noodkreet aan authenticiteit momenteel primeert, de bedrijven gaan terug naar de kern van de zaak. Zowel kleine als grote bedrijven willen in de toekomst meer werk maken van een degelijk sociaal beleid. Wat betekenen ze voor mensen? Op welke manier geven ze iets terug? Voor vele werknemers is het niet evident om op regelmatige basis te communiceren over hun bedrijf. Er is weinig tijd, of de communicatieve vaardigheden ontbreken. Wij helpen de werknemers om op een eenvoudige manier naar de buitenwereld te communiceren”, legt de CEO uit.
Certified partners
De eerste investeringsronde start nu op, eind volgend jaar volgt een tweede. Om het kapitaal rond te fietsen en om in verschillende Europese landen vaste voet aan grond te krijgen, spreekt het bedrijf buitenlandse contacten aan maar werkt ook met certified partners. Die vond het inmiddels in Kroatië, Ierland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Nederlands en enkele Baltische staten. “Wij voel aan dat het moment is aangebroken om onze vleugels uit te slaan. Aan ons om het waar te maken”, besluit De Pauw.
Geïnteresseerde investeerders kunnen contact opnemen via patrick@socialseeder.com.