“Oorlog, de opkomst van AI, recessie: het lijken vreemde tijden om een contentmarketingbedrijf uit de grond te stampen, en tegelijkertijd ook niet”, steekt managing partner Hans De Loore van wal. “Consumenten zijn meer dan ooit op zoek naar persoonlijke en authentieke verhalen.”
De Content Studio is “opgebouwd rond een ecosysteem met meer dan veertig diverse contentexperts en redacteurs”, zo schrijven de oprichters in een persbericht.
Startbasis van De Content Studio is een exclusieve samenwerking met Ads&Data. Het gaat om de creatie en opvolging van alle native content voor de nieuwsmerken van Mediahuis – waaronder ook Made in – en de digitale kanalen van VRT.
‘Stand out’
Volgens Dirk Vandekerckhove is de sector steeds in evolutie. “Ga er maar vanuit dat alles wat je via tekst, beeld, video of audio verspreidt, ook door iemand anders al gedaan is. ‘Stand out of the competition’ is de grootste uitdaging vandaag, en dat kan enkel met originele en unieke verhalen waar lezers van houden.”
Op de foto: William Visterin, Kathleen Snoeckx, Dirk Vandekerckhove, Thomas Buytaert en Hans De Loore.