Warenhuisketen Delhaize, met hoofdzetel in Sint-Jans-Molenbeek, stelde onlangs de nieuwe strategie voor die gepaard gaat met een vernieuwde samenstelling van het directiecomité.
Kersvers CEO Xavier Piesvaux drukt zo meteen zijn stempel door eigenhandig de bestuursorganen en de bedrijfslogica van de supermarktketen aan te pakken.
Vertrek directieleden
Het vertrek van twee directieleden is het eerste wat opvalt aan de nieuwe samenstelling. Marc Debussche, EVP Product, Marketing, Quality & Store Concept besluit om eind dit jaar met pensioen te gaan. Daarnaast verlaat Kris Van Strydonck, SVP Strategy, Network Development & E-commerce het bedrijf op 30 november na de herschikking van de bevoegdheden in het directiecomité. Het technische aspect van zijn functie komt onder de verantwoordelijkheid van Dieter De Waegeneer, de rest van zijn activiteiten zullen herverdeeld worden.
Interne talenten
Met de herverdeling van het directieteam schuift Delhaize eigen talent naar voren. Zo mag Illya Van den Borre, verantwoordelijke voor Corporate Affairs, het directieteam vervoegen als SVP Human Resources & Corporate Affairs. Dieter De Waegeneer wordt aangesteld voor de nieuwe functie van EVP Operations. Deze functie bundelt de verantwoordelijkheden over eigen en aangesloten winkels, logistieke centra, bevoorradingsketen en technische departementen. Delhaize wil met deze wijzigingen de vernieuwde commerciële strategie versnellen en anticiperen op de evoluties binnen de sector.