“We werken al bijna twee jaar in heel Europa succesvol samen met WMH Project”, zegt Marc Henri De Bruyne, Founding Consultant bij Vademecom en CEO van ComUnity.pro. “We delen dezelfde waarden van transparantie en toewijding aan onze klanten, maar ook hetzelfde inlevingsvermogen in de doelgroepen van deze klanten en dezelfde liefde voor ”a job well done”. Bovendien vullen onze activiteiten elkaar perfect aan. Kortom, de affectio societatis was zo groot dat de overname eigenlijk vanzelfsprekend was voor onze respectievelijke teams en een ongelooflijke opportuniteit betekent voor onze klanten.” Vademecom is actief in de sectoren van innovatie, nieuwe technologieën en gezondheid.
Bijna 70 miljoen euro omzet
WMH Project voorziet sinds meer dan 25 jaar alles wat een organisatie nodig heeft op het gebied van creatieve strategieën, projectmanagement, audiovisuele en evenemententechnologie, digitale marketing, ruimtelijk ontwerp, contentcreatie, reizen en incentives. Het team telt 180 medewerkers verspreid over Parijs, Bordeaux en Lyon, voert meer dan 1000 missies per jaar uit in meer dan 100 landen en haalt een omzet van bijna 70 miljoen euro. Het is een ambitieuze groep die voor het eerst buiten Frankrijk investeert en naar een omzet van 100 miljoen euro tegen 2023 streeft.
Strategie
De strategie is duidelijk: best practices uitwisselen en de nodige interacties ontwikkelen om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Klanten verwachten nu immers een geïntegreerde, logische en kosteneffectieve aanpak, waarbij ze alle communicatiemogelijkheden kunnen activeren, ongeacht de boodschap, het gebruikte kanaal en de locatie van hun doelgroepen. Om deze ambities te ondersteunen, zal Vademecom dan ook snel nieuwe medewerkers aanwerven. Daarnaast treedt het management van Vademecom toe tot de raad van bestuur en aandeelhoudersstructuur van WMH Project.
ComUnity.pro
Ook het door Vademecom in 2009 opgerichte internationale partnernetwerk ComUnity.pro zal deel uitmaken van WMH Projects. ComUnity.pro is een onafhankelijk netwerk van meer dan 20 PR-bureaus. Het bestrijkt een gebied van Moskou tot Lissabon en van Stockholm tot Dubai. De leden zijn geselecteerd op grond van hun menselijke omvang, de aanwezigheid van de verantwoordelijken ter plaatse, maar ook en vooral hun efficiëntie en hun reputatie bij de grootste criticus: de pers in hun respectieve regio.