Intussen meer dan 2 jaar geleden startte Geert Volkaerts Creavolta op, een eenmanszaak die klanten digitaal ontzorgt. “Door de toevloed aan vragen kon ik het werk niet meer alleen behappen”, zegt Geert. “Bovendien had ik niet alle expertise in huis, waardoor ik geregeld een beroep moest doen op externe partijen.”
In april dit jaar besliste Volkaerts Creavolta te laten voor wat het is, en richtte Cowire op. “De CO in Cowire staat voor co-creatie, waarbij we samen met klanten werken aan consumer value. Anderzijds staat WIRE voor een business WIRE-model rond 5 stappen: Wish, Inspire, Realize, Reach en Experience. Het is als het ware een draad die alle onderdelen van online marketing met elkaar verbindt met als doel een maximaal resultaat te bereiken.”
Voor de realisatie van die doelstellingen haalde Geert (via raamovereenkomsten) 8 freelancers aan boord. Ze brengen expertise in op het vlak van webdesign, SEO, Facebook Ads, Google Ads, copyright, grafische vormgeving en video. “ik zal me vooral bezighouden met marketingstrategieën van ondernemingen. Tijdens mijn activiteiten met Creavolta stelde ik vast dat 90% van de klanten geen marketingplan heeft. Dat kan beter”, luidt het nog.
Sinds kort is de dienstverlening van Cowire opgenomen in de kmo-portefeuille. Ondernemers kunnen met financiële tussenkomst van de overheid bij Cowire aankloppen voor advies en fysieke opleidingen in 4 domeinen van online marketing (Google Ads en 3 cursussen rond SEO). De opleidingen vinden plaats in het kantoor van Cowire aan het Heverplein in Boortmeerbeek.