upthrus1_dec720_0d62a738c02ffbbe9dbe3ab9eaf695ae

Upthrust haalt Grava binnen

MACHELEN/MECHELEN - Digitaal acceleratiebureau UPTHRUST, dochteronderneming van The House of Marketing, bundelt de krachten met digital performance marketing agency Grava. Zo breidt UPTHRUST zijn growth & performance marketing aanbod in de Europese markt verder uit. Dankzij het nieuwe partnership bieden UPTHRUST en Grava samen een bredere waaier aan digital performance marketing services aan klanten om winstgevende groei te realiseren.

In juni dit jaar nam UPTHRUST digital product studio Gafas over. Vandaag kondigt het bedrijf een nieuw partnership aan: digital performance marketing agency Grava vervoegt UPTHRUST en The House of Marketing om de groei van de groep verder te versnellen. “Tijdens gezamenlijke projecten ontdekten we een grote complementariteit en gelijke mindset. Door onze samenwerking kunnen we voor onze Belgische en internationale klanten groei realiseren op korte termijn door growth acceleration sprints, maar ook op lange termijn door performance marketing strategieën”, zegt Dennis De Cat, oprichter en Managing Partner van UPTHRUST.

+150 medewerkers

Met de 18 medewerkers van Grava bestaat de groep nu uit een team van +150 exclusieve digitale marketing & sales professionals. Grava voegt een sterke klantenportfolio, een reeks awards en unieke partnerships in de Belgische markt met onder andere Google, Facebook en Adform toe. De drie entiteiten blijven initieel naast elkaar bestaan: elke speler behoudt zijn eigen DNA. Samen vormen de bedrijven wel één team: per klant en project wordt gezocht naar de optimale samenstelling van de beste experts.

Internationale ambities

De groep legt de lat nu hoger voor internationale ambities. Grégory Delens, Managing Partner Expansions bij The House of Marketing & UPTHRUST: “Expansie zien we tweeledig: we streven ernaar om onze expertisedomeinen uit te breiden en te versterken via een buy & build strategie en leggen ons toe op geografische uitbreiding. Vandaag beheren UPTHRUST en Grava digitale campagnes in meer dan 30 landen en heeft de groep kantoren in België, Nederland en Duitsland.” Die groei wordt mede mogelijk gemaakt door sterke referentieaandeelhouder Down2Earth Capital en Quanteus Group, dat sinds 2014 aan boord is bij The House of Marketing.