Total Concept plaatst nieuw logo van Stella Artois

Elogostellaen nieuw logo van Stella Artois prijkt boven Leuven. Total Concept heeft het 25 jaar oude logo vervangen in opdracht van AB InBev. Dat was geen gemakkelijk karwei want het moest gemonteerd worden op de mouttoren. Het jaartal 1366 van de oorspronkelijke brouwerij is nu zichtbaar en de ster krijgt een prominente plaats.

Bierbrouwer AB InBev besloot tot de ingreep omdat het vorige logo er al 25 jaar hing en aan vernieuwing toe was. In de ateliers van Total Concept in Ranst werd wekenlang hard gewerkt aan het nieuwe uithangbord. Van de gelegenheid werd gebruik gemaakt om de vroegere neonlampen te vervangen door led-verlichting. Daardoor is het nieuwe logo nog beter zichtbaar.

De ster verwijst naar Stella dat aanvankelijk als kerstbier op de markt kwam. De traditie gaat terug tot de eerste brouwerij in Leuven. Den Hoorn werd gebouwd in 1366. In 1708 kwam daar de naam Artois bij. De plaatselijke brouwer Sebastian Artois kocht in dat jaar Den Hoorn en gaf er zijn achternaam aan.

Het zou nog tot 1926 duren voordat Stella voor Artois geplaatst werd. Toen lanceerde Artois het eerste kerstbier: Stella, Latijn voor ster. Het logo van Stella Artois is het oudste ter wereld. De hoorn was al van bij de prille start van de eerste brouwerij in Leuven in gebruik.

Vandaag is Stella Artois een van de grotere biermerken ter wereld. Het wordt in meer dan tachtig landen geserveerd.