Belgen krijgen topfuncties binnen PepsiCo Benelux en PepsiCo Europa
PepsiCo, met Benelux vestiging in Zaventem, dynamiseert het leadership team van haar Benelux en Europese operaties met intern talent. Opvallend veel Belgen stoten door. Op Benelux niveau neemt vanaf 1 maart de Belg Geoffroy Beaujean de functie van tot Senior Sales Manager Out of Home Benelux op zich. Binnen het Field team groeit ook de Belg Peter Bontinck door naar Field Sales Manager Benelux.
De Nederlander Tim Mulder neemt de taak van Director Retail Benelux op zich en zal samen met Geoffroy Beaujean het Benelux leadership team vervoegen. Beiden rapporteren vanaf 1 maart aan VP General Manager Benelux Wim Destoop.
Topvrouw Sabine De veilder versterkt vanaf 1 maart PepsiCo op Europees niveau. Vanuit de rol van Marketing Director Business Development ESSA (Europe & Sub Sahara Africa) zal ze verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de nutrition categorie van PepsiCo voor de merken Quaker, Alvalle en Tropicana.
Sabine De veilder werkt sinds 2006 bij PepsiCo. Dankzij de doorgedreven en duurzame innovatiestrategie die ze als Marketing Director hanteerde, groeide de Belgische vestiging uit tot één van de ‘Top 10 FMCG Players’ (Nielsen). Sabine De veilder volgens PepsiCo tekende voor de nooit-geziene co-creatie campagnes ‘Maak Je Smaak’ waarvoor in 2012 onder andere de Gouden Effie werd uitgereikt. Sinds 2011 is De veilder als Sales Director BeLux verantwoordeliik voor de overkoepelende strategische sales aanpak en voor alle commerciële kanalen in de BeLux. Zowel binnen marketing als sales voorzag ze diverse renovatie-trajecten inzake duurzaamheid en gezondere producten binnen de portfolio van PepsiCo.
Voor Wim Destoop, VP General Manager Benelux, is de ‘Performance with Purpose-visie van PepsiCo het antwoord waarom werknemers een lange en succesvolle carrière binnen het bedrijf hebben: “Wij zijn ervan overtuigd dat onze huidige en toekomstige groei en succes worden gedragen door onze medewerkers. Het talent van onze medewerkers ontwikkelen is een voorwaarde om duurzaam te kunnen groeien. Deze overtuiging is diep verankerd in onze bedrijfsstrategie en is terug te vinden in alles wat we doen. De doorgroei van intern talent naar onze Europese en Benelux leadership teams is hier een mooi voorbeeld van.”
De Veilder studeerde economie in Leuven en haalde een master in marketing aan de Vlerick Business School. Ze startte haar carrière in 1992 als brandmanager bij Alpro (Vandemoortele) en werkte daarna onder meer bij InBev, Alken-Maes, Spadel, Coca-Cola Company en Novartis.