Dit najaar ontrolde KBC zijn nieuwe ‘Kennisbank’, een online werkomgeving en intranet voor zijn 16.000 werknemers gebaseerd op Office 365. Tobania uit Strombeek-Bever mocht dit project realiseren.
KBC’s oude platform was sterk verouderd, duur in onderhoud en voldeed niet meer aan de verwachtingen. De Belgische grootbank schakelde Tobania in om zijn gedateerde platform te vernieuwen. “We wisten dat Tobania de nodige kennis en ervaring heeft met online werkomgevingen”, zegt Geert Vandezande (foto), program manager bij KBC. “Hun sterke focus op hoe je met Office 365 een nieuwe manier van werken kan binnen brengen en een maximale user adoption kan bereiken, was voor ons cruciaal in onze keuze voor Tobania.”
Het nieuwe Office 365 platform van KBC biedt tal van voordelen. Zo zal alle informatie gecentraliseerd zijn in één omgeving en zullen de medewerkers zelf nieuwe informatie kunnen creëren en delen over verschillende afdelingen heen. “De online omgeving zal mee evolueren met de markt zonder continu te hoeven upgraden”, zegt Geert Vandezande. “Bovendien zal de uitrol van Office 365 binnen KBC ook kostenbesparend werken. We zijn immers verlost van het kluwen van systemen binnen ons oude platform.”
In de toekomst zullen er nog nieuwe functionaliteiten aan het platform worden toegevoegd zoals Yammer, Delve, video en mobiele ontsluiting. “We willen hiervoor ook een beroep doen op de creativiteit en knowhow van Tobania”, zegt Geert Vandezande. “Zo kunnen we die nieuwe functionaliteiten met dezelfde aandacht voor user adoption uitrollen. Want de meerwaarde en het gebruiksgemak voor onze medewerkers zijn voor ons van vitaal belang.”