Tiense Suiker heeft de beste reputatie

T Tiense suikerHet onafhankelijk en extern communicatiebureau Akkanto, wereldbekend voor haar “Reputation Insitute”, maakte de resultaten bekend van haar Reptrak onderzoek waarin Belgische bedrijven volgens hun reputatie gerangschikt worden.

” Waar we de voorbije 3 jaar reeds in de top drie zaten, behalen we vandaag de eerste plaats”, zegt zegt CEO Thomas Hubbuch. “Deze vooruitgang is een weerspiegeling van het vertrouwen dat de Belgische consumenten hebben in ons bedrijf. Het bekende T-merk is door iedereen gekend en wordt geapprecieerd omwille van de hoge kwaliteit en de innovatieve producten. Maar de Tiense Suikerraffinaderij legt ook de basis van een geloofwaardig bedrijf, symbool van een hele sector 100% made in Belgium.”

Thomas Hubbuch - Suiker Tienen Chief Executive Officer.ashx“Elke Belg is opgegroeid met een pak suiker met de iconische blauwe ‘T’ die garant staat voor de kwaliteit van onze producten”, zegt Thomas Hubbuch. “De titel van het Belgisch bedrijf met de beste reputatie is de meest waardevolle beloning die we kunnen krijgen van de Belgische consument. Dit betekent namelijk dat we worden erkend voor wat ons het meest na aan het hart ligt: innovatieve producten van de beste kwaliteit, een sterk merk en een transparante en consistente communicatie doorheen de tijd. De reputatie van de Tiense Suikerraffinaderij is de weerspiegeling van de gebundelde inspanningen van een heel team dat zich elke dag opnieuw inzet om een duurzame toekomst voor het bedrijf te garanderen. We mogen trots zijn op het behaalde resultaat.”
“De RepTrak toont aan dat reputatiemanagement aanzienlijk terrein wint bij de belangrijkste Belgische bedrijven”, zegt Walter Gelens, Partner bij Akkanto. “Externe factoren zoals recensies van klanten hebben een impact op de reputatie. Het is bijgevolg cruciaal om deze impact continu te monitoren. De studie van dit jaar toont duidelijk aan dat bedrijven die zich bewust zijn van deze impact en die dit op een proactieve manier beheren, hiervan de vruchten plukken in termen van reputatie.”