EV-box Je auto herladen op Rockvillage? Het kan met EVBOX.

Tien jaar Rockvillage: laadzone voor elektrische en hybride wagens

De eerste week van juli strijkt op een weide in Werchter (Rotselaar) het grootste pop-up festivalresort van het land neer: Rockvillage. Zo’n 1.500 festivalgangers kunnen tijdens de tiende editie genieten van een vernieuwd luxueus verblijf, met een eigen laadzone voor elektrische en hybride wagens en een shuttle service.

Rockvillage is aan de tiende editie toe. Goed voor enkele nieuwigheden. “Dit jaar bieden we onder andere een nieuw type verblijf , laten we de gasten kennis maken met virtual reality en bieden wen hen een livestream aan”, vertelt Martine, CEO bij Rockvillage. “Kers op de taart is echter onze pop-up-laadzone voor elektrische voertuigen, dankzij een partnership met EVBox en Volvo.” Die laatste stelt twee hybride shuttles ter beschikking waarmee gasten naar het festival worden gevoerd. “Wij willen onze klanten een totaalervaring bieden, met alle comfort die ze in het dagelijks leven gewend zijn en zelfs een tikkeltje meer”, luidt het.

EVBox 

Om hun gasten de mogelijkheid te bieden hun wagen op te laden, ging Rockvillage op zoek naar een partner. Die vond ze in EVBox. Sofie Houtmeyers, Business Development Manager, legt uit: “Elektrisch rijden wordt de nieuwe norm”, aldus Houtmeyers. “Wij vinden dat elke elektrische rijder de beste laadervaring verdient. Met EVBox gaat iedereen met een volle accu de weg op en staan we een stapje dichter bij een emissievrije wereld. We waren dan ook onmiddellijk enthousiast om een laadzone te voorzien op een festivalresort. Op Rockvillage installeren wij een heuse laadzone met plaats voor maar liefst tien wagens en geschikt voor elk type auto.”

Shuttle service

Volvo Cars, dat eerder stelde dat alle nieuwe modellen vanaf 2019 beschikbaar zullen zijn als hybride of elektrisch voertuig, stapte mee in het verhaal. De premiumconstructeur stelt twee shuttles ter beschikking tijdens Rockvillage. “Tegen 2025 wil Volvo dat volledig elektrische wagens de helft van de verkoop uitmaken.” Aan het woord René Aerts, PR-verantwoordelijke Volvo Cars Belux. “Volvo heeft zich geëngageerd op het vlak van elektrificatie om zich voor te bereiden op het tijdperk na de verbrandingsmotor. Met dit engagement zetten we een stap vooruit in de elektrische toekomst van Volvo Cars”, aldus nog Aerts.