De missie bij THEO is altijd geweest om klanten in staat te stellen de best mogelijke kijkervaringen te leveren. Door Dolby en THEO samen te voegen, hoopt THEO een volgende stap te zetten in het bouwen van oplossingen voor sport- en entertainmentbedrijven die interactievere en persoonlijkere digitale realtime-ervaringen voor live-evenementen willen creëren, om zo de betrokkenheid van fans te vergroten.
Live sport of entertainment in het echte leven is een gedeelde ervaring die van nature interactief en boeiend is. Maar er is een onvoorspelbare en inconsistente vertraging van maximaal een minuut voordat die content de schermen van kijkers bereikt. Dit leidt tot bekende problemen zoals buren die juichen voordat je een belangrijk moment in een wedstrijd ziet.
Door Dolby Millicast, Dolby’s streamingoplossing met een extreem lage latentie die minder dan een halve seconde vertraging oplevert, te combineren met THEO’s platformonafhankelijke afspeel- en live streamingoplossingen met een lage latentie, kunnen sport- en entertainmentbedrijven nu ervaringen leveren waarbij er geen waarneembaar verschil is tussen wat u in het echt ziet en wat er op uw apparaat wordt gestreamd. Dit komt zo dicht mogelijk bij een gedeelde live-ervaring.
“Mensen willen in realtime met hun content omgaan en een persoonlijkere relatie met hun content hebben”, aldus Giles Baker, Senior Vice President van Dolby Cloud Solutions. “Met Dolby Millicast hebben we serviceproviders in staat gesteld om de audiovisuele ervaring te verbeteren en ervaringen te bieden die in realtime worden geleverd. Door de productsuite van THEO toe te voegen, ontstaat een uitgebreide cross-platformoplossing voor sport- en entertainmentbedrijven die de meest interactieve realtime digitale ervaringen willen bieden.”
“Dolby en THEO hebben een gedeelde visie. Beiden willen ze hun klanten de beste realtime streamingervaringen bieden die de betrokkenheid en interactiviteit van fans stimuleert. Samen zijn we klaar om de industrie te transformeren en streamingervaringen te creëren die zo meeslepend zijn dat ze wedijveren met het feit dat je er zelf bij bent”, aldus Steven Tielemans, medeoprichter en CEO van THEO Technologies. “Door onze krachten te bundelen, zullen we de expertise, middelen en marktpositie van Dolby benutten om groei en productinnovatie te versnellen. We zijn enthousiast om een nieuw tijdperk van contentinnovatie te creëren, waardoor het aantrekkelijker, interactiever en toegankelijker wordt”, aldus Pieter-Jan Speelmans, medeoprichter en CTO van THEO Technologies.