1 Credit: The Park.

VR-venue The Park opent nieuwe vestiging aan Den Dreef

LEUVEN - Virtual Reality-venue The Park opent aanstaande zaterdag een nieuwe vestiging in het stadion van voetbalclub Oud-Heverlee Leuven. Het is de 6de vestiging in ons land. 

Virtual Reality-ervaringen zijn booming business in ons land. Deze week opent The Park, de Virtual Reality-hallen van Telenet, alweer een gloednieuwe VR-arena. Leuven wordt na Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt en  Kortrijk de zesde The Park-locatie in ons land en de tiende in de Benelux.

Onder Tribune 1 van het stadion van OH Leuven, kunnen bezoekers vanaf zaterdag 29 januari zichzelf live onderdompelen in verschillende virtuele werelden.  De Mol – gebaseerd op het populaire televisieprogramma -, The Hallow – een magische missie op jacht naar zombies en buitenaardse wezens – en Nanoclash – een strijd tussen mensen en robots die een stad willen overnemen – zullen er beschikbaar zijn. Later dit jaar volgt ook nog een K3-game. Op de twee velden van elk 50m² kunnen spelers vrij bewegen, want hun VR-bril hangt niet vast aan kabels.

“Deze nieuwe VR-arena is de tiende op drie jaar tijd in de Benelux, onze pop-up hallen op verschillende Kinepolis-locaties niet meegerekend. Onze ambities blijven groot: we willen zoveel mogelijk mensen laten proeven van een VR-ervaring en we willen aanwezig zijn in de grootste Vlaamse steden. De regio Vlaams-Brabant ontbrak nog op ons lijstje en met de opening in Leuven vullen we deze blinde vlek op. Ons doelpubliek is heel divers: naast studenten, krijgen we ook vriendengroepen over de vloer, collega’s, vrijgezellenavonden of families met ouders en grootouders”, zegt Philippe De Schutter, CEO van The Park.

“OH Leuven is bijzonder fier dat onze partner Telenet het King Power at Den Dreef Stadion gebruikt als locatie voor hun Virtual Reality The Park Playground. Dit toont eens te meer dat we erkend worden als innovatieve club die open staat voor vernieuwende ideeën. We hopen dat dit initiatief andere bedrijven en organisatie inspireert en hen de weg naar onze club toont”, zegt Frederik Vancauteren, Chief Commercial Officer van OH Leuven nog.