IMG_6630

The JAVA Coffee Company trekt koffie nieuw jasje aan

ROTSELAAR – Onder het motto “Je vertrouwde koffie in een nieuw jasje” lanceert de Rotselaarse koffiebrander The JAVA Coffee Company een nieuwe verpakkingslijn. Het resultaat van de vernieuwingsoperatie ligt vanaf vandaag in de winkels. 

Als familiebedrijf uit 1935 dragen ze bij The JAVA Coffee Company in Rotselaar een zekere nostalgie met zich mee. Hoe breng je dat gevoel aan de man in de continu veranderende koffiemarkt vol trendy bars en veeleisende consumenten? CEO Kathleen Claes verpakt dat warme gevoel van vroeger in een hedendaags jasje (foto onder artikel). “Met de nieuwe verpakking stellen we ons assortiment blends en origine koffies scherp”, zegt Claes. “De hedendaagse, kwalitatieve en trendy uitstraling klikt met de jarenlange reputatie en kennis.” (lees voort onder de foto)

Ambacht en moderne technologie

Voor Kathleen zijn enkele waarden erg belangrijk die voor haar het verhaal maken. “Kwaliteit, authenticiteit en duurzaamheid staan bij ons voorop”, aldus de zaakvoerster. “Hiervoor combineren we ambacht met moderne technologie, een unieke mix en de kracht van ons familiebedrijf.” Bij Java koffie zit niet meer dan 48 uren tussen het branden, afkoelen en verpakken om zeker te zijn van verse koffie. “We kiezen nu voor een soepele verpakking met een slim versheidsventiel”, aldus nog Kathleen. “Zo kunnen we zo vers mogelijk verpakken. Hoezo? Het versheidsventiel laat de verse koffie rustig ontgassen, terwijl het volle aroma binnenin bewaard blijft. Lucht kan niet naar binnen langs het slimme ventiel.” Klanten die de koffie al even willen ruiken in de winkel, brengen de neus tot bij het ventiel.

“Recycling Ready” label

Tijdens de ontwikkeling van de nieuwe soft verpakkingen werden de bovengenoemde waarden opgenomen en gecommuniceerd naar de verpakkingsproducent. “Ook onze leveranciers nemen onze waarden in acht. Zo werken we voor de folie samen met het bedrijf Amcor, met Belgische vestigingen in Zaventem en Gent. Ook voor hen maken duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid een integraal onderdeel uit van hun succes”, klinkt het. Intussen heeft Java een aanvraag ingediend voor een ‘Recycling Ready’ label. Dankzij deze flexibele verpakkingen oefent het bedrijf minder druk uit op het klimaat dan met bijvoorbeeld aluminium. “We maken op deze manier minimaal gebruik van water en fossiele brandstoffen en herleiden onze CO2-uitstoot naar een minimum”, aldus nog Claes. De verpakking wordt gesorteerd in de roze zak.

Supermarkten/streekwinkels

Vanaf vandaag liggen de nieuwe soft verpakkingen van het hele assortiment in de rekken. De vertrouwde koffie van The Java Coffee Company in een nieuw jasje is onder andere verkrijgbaar bij Carrefour, Delhaize, Spar, Aveve en een rits streekwinkels. Ook op de webshop wordt de nieuwe verpakkingslijn te koop aangeboden. Gelijktijdig werd ook de make-over doorgevoerd in de horecalijn.