Talk of the town dringt door Cristal Arena

cristalarena

Het jonge communicatiebureau Talk of the Town uit Leuven maakte een opgemerkte video voor Nitto, cosponsor van voetbalclub Racing Genk. De emoties van de werknemers van de chemiegroep zijn sinds de start van het nieuwe voetbalseizoen op groot scherm te bewonderen tijdens thuiswedstrijden in de Cristal Arena, het stadion in Waterschei.

Twee nieuwe campagnes, voor AG Insurance en Nitto Europe, vormen een nieuwe stap in de ontwikkeling van Talk of the Town. “Wij begonnen 2,5 jaar geleden vanuit de overtuiging dat er meer nood is aan content. Ons verhaal wordt geschreven door en voor merken”, zegt Johan Sevenants, die samen met Bart Leijnen het bureau runt.

De supporters van eersteklasseclub Racing Genk kunnen sinds enkele weken genieten van een sponsorfilmpje dat het bureau uit hartje Leuven realiseerde in opdracht van Nitto Europe. Het filmpje toont in slowmotion hoe de werknemers met gevoel voor drama supporteren voor de vaandeldrager van het Limburgse voetbal. De video zal gedurende het hele seizoen te zien zijn op een groot scherm. Bij een vol huis in de Cristal Arena betekent dat telkens 25.000 potentiële kijkers.

“Door ontspanning en entertainment kan je als merk de band met de consument versterken. Geef mensen dingen waar ze iets aan hebben. En maak het opvallend zodat mensen erover praten. Wees dus the talk of the town. In schril contrast met schreeuwerige logo’s van andere sponsors tonen wij hoe de mensen van Nitto actief en vol passie supporteren.”

Chemiegroep Nitto is een Japans bedrijf met het Europese hoofdkwartier in Genk. “Ze zijn al jaren sponsor en hebben een band met de streek. De meeste merken hebben al een goed verhaal. Je moet het er gewoon uitkrijgen.”

Eerder kreeg Talk of the Town een project van AG Insurance toegewezen. De samenwerking resulteert in een website en videocontent rond een nieuw beleggingsproduct.