Om in een snellere en steeds complexer wordende digitale wereld te groeien, hebben bedrijven nood aan een grondige kennis van verschillende disciplines. Door de war on talent en het gebrek aan kennis om bepaalde profielen op te leiden of te ondersteunen, gaan bedrijven vaak op zoek naar externe kennis. Maar wanneer je gaat outsourcen werk je vaak samen met verschillende partners. En dat kan complex, overweldigend en weinig synergetisch zijn. Enter Supergood.
Gezonde ambitie
Momenteel maken 120 experten deel uit van de Supergood groep. Vanuit de kantoren in Antwerpen, Zaventem en Brugge werken zij voor gereputeerde bedrijven waaronder DAS verzekeringen, Telenet, Daikin, Vandemoortele en Unilin. Tegen 2025 wil de groep zo’n 300 experten tewerkstellen. Een uitbreiding van de kantoren naar Leuven, Gent en Hasselt zit in de planning.
“Het is onze ambitie om de Belgische marktleider te zijn als one-stop-shop voor digitale transformatie, innovatie en kwalitatief hoogstaande communicatie”, zegt Laurent Janssens, managing partner bij Supergood. “Bovendien willen we op langere termijn niet alleen in heel Vlaanderen, maar zelfs internationaal aanwezig zijn. Dat is voor een stuk vandaag al het geval, aangezien sommige van onze klanten ook in het buitenland actief zijn.”
Gestart als Road21
De funderingen voor Supergood werden in 2019 gelegd met de opstart van Road21, een gelijkaardig concept dat een ecosysteem omvatte van start-ups, dienstverleners, marketing agencies en specialisten in digitale innovatie. Binnen dat ecosysteem werden synergieën gecreëerd door alle partners met elkaar te laten samenwerken. Vandaag bestaat het Supergood ecosysteem uit de agencies Lemon, Code-Less, Stretch, OneTec, Liquid en Districts. In de nabije toekomst zullen nog meer servicebedrijven aansluiten.
“Wij opereren als één aligned partner van top-tier agencies die slimme (digitale) ideeën en innovaties bieden en implementeren”, zegt Laurent Janssens. “Zo streven we naar de versnelde groei van onze klanten. Onze unieke synergie biedt inzichten die stand-alone bureaus niet kunnen bieden, met een beperking van de overhead. Dankzij onze expertise kunnen bedrijven zich onderscheiden en groeien in een snel veranderende en competitieve omgeving. Wij houden ervan om steeds complexere uitdagingen aan te pakken en op te lossen. Technologie, innovatie en communicatie zijn cruciale ingrediënten om onze klanten te laten uitgroeien tot supergoede bedrijven. Uiteraard leggen we ook voor onszelf de lat hoog genoeg zodat alleen het supergoede goed genoeg is.”