De etalage van de Superdry winkel in de Diestsestraat in Leuven staat vanaf deze week in het teken van het alcoholvrije bier Jupiler 0.0%. “Het is de eerste keer dat we samenwerken om zo aandacht te vragen voor verantwoord alcoholgebruik”, zeggen Laurence Doucet van het Britse kledingmerk Superdry en Maurane Temot van het biermerk Jupiler 0.0% van AB InBev.
“We willen dat 0,0% een echte keuze is en niet gewoon een alternatief in de maanden januari en februari. Daarom organiseren we campagnes zoals deze die 0.0% een heel jaar door attractiever maken voor bierliefhebbers”, stelt Temot. In Leuven loopt de actie tot 17 februari.
Voor Jupiler 0.0% past deze samenwerking binnen de doelstelling van de Leuvense brouwer AB InBev om wereldwijd tegen 2025 een vijfde van het totale wereldwijde biervolume uit alcoholvrije en -arme bieren te laten bestaan.
“Een verantwoorde keuze van de consument start met een groot aanbod aan alcoholarme of -vrije bieren. Wij zijn ervan overtuigd dat er voor alles een gepast moment is. Vooral jongvolwassenen blijken meer open te staan voor de laag- en non-alcoholhoudende bieren. Als leider in de biersector willen we een voortrekkersrol spelen om deze bieren groot te maken in België.”