Anja _ Sara – long full – kopie

Straffe madammen nemen leiding pr-bedrijf over

BRUSSEL - Jeroen Wils en Dajo Hermans, oprichters van pr-bedrijf Bepublic Group, verlaten het schip. Hun rol van managing director wordt vanaf 1 januari volgend jaar overgenomen door Sara Vercauteren en Anja Peleman.  Wils en Hermans zijn naar eigen zeggen klaar voor nieuwe zakelijke uitdagingen. 

Sara Vercauteren en Anja Peleman nemen op 1 januari volgend jaar de fakkel over van Jeroen Wils en Dajo Hermans als nieuwe managing directors van pr-bedrijf Bepublic Group. De voormalige woordvoerders van DPG Media nemen met hun jarenlange media-ervaring de leiding over de pr-bureaus Bepublic, Bereal en Befirm, die oprichters Jeroen Wils en Dajo Hermans drie jaar geleden in de mediagroep Mediafin integreerden.

Ervaring zat

Sara Vercauteren staat bekend als een gerespecteerd communicatie-expert en was jarenlang directeur communicatie en woordvoerder van DPG Media (oa VTM). Voordien werkte ze als politiek woordvoerder voor ministers Vandenbroucke en Van Brempt. Ze is ook auteur van het boek ‘Geen Commentaar’ en geeft les aan de Thomas More Hogeschool. In 2018 werd ze verkozen tot Woordvoerder van het Jaar. Anja Peleman was de voorbije jaren steevast haar rechterhand als adjunct-woordvoerster. Peleman heeft meer dan 10 jaar ervaring in pr en communicatie en in het begeleiden en coachen van mediafiguren. Ze nam ook mee de voortrekkersrol bij de uitbouw van het crisiscommunicatieplan binnen DPG Media.

“Veel goesting”

“We waren enorm vereerd toen ons de vraag werd gesteld om het roer van Jeroen en Dajo over te nemen”, zeggen Sara Vercauteren en Anja Peleman. “We hebben enorm veel goesting om de groep samen met het sterke team verder uit te bouwen. De journalistieke aanpak van Bepublic Group sluit helemaal aan bij onze visie op sterke communicatie. Organisaties en merken helpen om op een relevante manier te communiceren, dat is onze drijfveer. We kijken ernaar uit om het team en de klanten te leren kennen.”

Journalistieke aanpak

De drie pr-bureaus, vandaag bekend als Bepublic Group, kenmerken zich door hun journalistieke aanpak, en hun expertise in crisis- en buurtcommunicatie en mediatraining. Samen met een sterk team leerden Wils en Hermans, die beiden uit de journalistiek komen, de voorbije jaren honderden bedrijven en organisaties op een nieuwswaardige, relevante manier communiceren en een geloofwaardige reputatie opbouwen. “Zowel met Bepublic als met Bereal en Befirm wilden we het bedrijfsleven en de journalistiek dichter bij elkaar brengen. We hebben geprobeerd om een vernieuwende, journalistieke stempel te drukken op het pr-landschap, door bij elke klant op zoek te gaan naar de nieuwswaardige en maatschappelijk relevante verhalen. Nu beschouwen we onze taak als afgerond en willen we ons op nieuwe projecten focussen. We zijn blij dat we met Sara en Anja twee gelijkgestemde zielen hebben gevonden en wensen hen alle succes met de verdere uitbouw van ons verhaal”, aldus Wils en Hermans.

Portefeuille

Bepublic Group  werkt vandaag voor heel wat sterke bedrijven zoals Telenet, Eneco, Facebook, ERA, Democo en DPAM.