StoryMe werd in 2013 opgericht en verdiende zijn sporen met de creatieve productie van digitale en sociale content in al zijn vormen. In 2023 behaalde het bedrijf zo’n 2,4 miljoen euro omzet, een groei met 20% ten opzichte van 2022. Het moment is aangebroken voor het video agency, om met zijn 20 werknemers vanuit Gent, verder te groeien in de Benelux.
Onder de nieuwe naam Gang Content wordt het bureau één van de hoekstenen van Gang Group. Als onderdeel van een groter, internationaal geheel halen de Belgische experten ook toppers in huis op het vlak van nieuwe technologieën zoals AI, VR en AR.
Brusselaar Renaud Goossens komt aan het hoofd te staan van Gang Benelux en het nieuwe Gang Content. De marketeer en reclamemaker in hart en nieren was tot voor kort Director of Social Growth bij het communicatiebureau Oona. Daarvoor was hij Experience Director bij AIR, en hij heeft een verleden bij DDB en Leo Burnett.
Louis Gheysens en Thiery Willer worden co-CEO van Gang Group. Gheysens zal focussen op verkoop en marketing, Willer zal focussen op de productie en de bedrijfsvoering.
Internationale uitbreiding
Het team van Gang Group is ambitieus. In 2024 willen ze in Frankrijk en België van 50 medewerkers uitbreiden naar een 70-tal en mikken op een omzet van ruim 15 miljoen euro door te focussen op premiummerken als Cartier, Hermès en Adidas. Vanaf 2025 is het plan om kantoren te openen in Azië en de Verenigde Staten.
“Als productiehuis moet je buiten België kijken en een internationaal volume draaien. Er zijn nog weinig grote lifestylemerken in België gevestigd. Daarnaast wordt de markt voor digitale entertainmentadvertenties vandaag wereldwijd geschat op 111 miljard dollar. Die markt zal jaarlijks met bijna 11% groeien tot 178 miljard dollar in 2026. In dat verhaal mag Gang Group niet ontbreken”, aldus Thierry Willer, co-CEO van Gang Group.
Voor zijn verdere ontwikkeling kan de groep nog rekenen op de steun van serie-ondernemer Jérôme Lhoist. Hij stapt mee in het kapitaal van Gang Group.