Eric Lauwers, algemeen directeur van AB InBev Benelux & Frankrijk roept 2015 uit tot het jaar van de innovaties. De brouwer investeert meer dan honderd miljoen euro in zijn Belgische brouwerijen, dit jaar krijgt Stella Artois een nieuwe afvullijn
Lauwers blikte even terug op 2014 “het jaar van het WK”, waardoor in eigen land vooral Leffe en Jupiler sterk scoorden. In België bleef het marktaandeel van AB InBev stabiel, met 4,9 miljoen hectoliter. In Benelux en Frankrijk is één op de vier glazen bier van AB InBev. Wereldwijd verkocht de groep 458,8 miljoen hectoliter bier, de export van Hoegaarden en Stella Artois naar Amerika blijft fors stijgen.
Ook in 2015 blijft AB InBev in België continu investeren in zijn producten, de verpakking, logistiek en productie. In de Belgische investeringen van de brouwerij wordt ook dit jaar voor meer dan honderd miljoen euro geïnvesteerd.
De grootste investering dit jaar is voor de brouwerij Stella Artois in Leuven. Daar komt een nieuwe afvullijn die tegen midden volgende maand operationeel moet zijn, een investering van 24 miljoen euro. Die afvullijn is nodig om de groeiende export van Stella Artois aan te kunnen, ze heeft een capaciteit van60.000 flesjes per uur. De brouwerij in Leuven krijgt ook een nieuw bezoekerscentrum. Lauwers zette wel op een rijtje wat er nodig is om deze continue investeringen te verantwoorden: “Een perfecte kwaliteit, productiviteit, flexibiliteit en een dagelijkse leverbetrouwbaarheid.”
In de loop van dit jaar pakt AB InBev uit met enkele nieuwe producten zoals meer variëteiten Leffe, Cubanisto bier met Rum en de Stella Artois Cidre in de smaken Apple en Raspberry. Tijdens de zomer komen er Festivalblikjes van Jupiler. Dat bier wordt ook verkrijgbaar in een minikratje met tien flesjes van 25 cl en krijgt een nieuwe wegwerpfles.