Content Crackers, specialist in online marketing, verdwijnt. Het Leuvense digital agency maakt plaats voor het nieuwe Webhero, opvolger van de succesvolle webtool Smooty. Het bedrijf wil in 2018 duizend bedrijven aan een nieuwe website helpen. Het webbureau investeert 500.000 euro in de doorstart.
Content Crackers werd vier jaar geleden opgericht als digital agency. Het groeide uit tot een twaalfkoppig agentschap met experts op vlak van webdesign en -development. Onlangs werd het door Google verkozen als high potential agency in België.
Enkele jaren geleden lanceerde Content Crackers Smooty als een zijproject. Dat groeide uit tot een gesmaakt product. “Grote webbureaus spreken vaak in codetaal en zelfs kleine aanpassingen betekenen al snel een hoge factuur. Met Smooty lanceerden we een betaalbaar en snel alternatief”, zegt Sander Claes, medeoprichter van Content Crackers.
Held
Smooty biedt zelfstandigen en kmo’s in geen tijd een voorsmaakje van hun nieuwe website. Ze kunnen kiezen uit een dertigtal templates en het design aanpassen aan de huisstijl. “Als de teksten ingevoerd zijn, is het een kwestie van een druk op de knop en de website kan online. Zo bieden we klanten in minder dan 24 uur een stek op het web. Snel, eenvoudig en betaalbaar. Ondersteuning is inbegrepen”, stelt Jo Deferm, zaakvoerder van Content Crackers.
“Wij zijn rotsvast overtuigd van het potentieel van ons Smooty-concept. Daarom maken we hiervan het speerpunt van onze dienstverlening.” Dit gebruiksvriendelijke platform wil het team nu uitbouwen. Om die ambities te onderlijnen kiezen ze voor een nieuwe naam. Smooty wordt Webhero, de snelle en eerlijke held van de digitale wereld.
Webhero wil ondernemers een straffe maar eenvoudige en betaalbare webtool bieden om zelf snel te groeien in de eigen sector. Om de dienstverlening te kunnen blijven bieden en het platform te verbeteren wordt 500.000 euro geïnvesteerd. Webhero gaat de komende maanden op zoek naar zes nieuwe krachten. Momenteel gaan er maandelijks dertig nieuwe sites en vijf webshops online. Tegen eind 2018 streeft het team naar duizend extra klanten.