Met MisterFly heeft de Belgische reismarkt een nieuw boekingsplatform. Het online reisbureau denkt het verschil te kunnen maken met concurrenten als booking.com en cheaptickets.be door prijstransparantie en service bij het boeken van vliegtuigreizen en hotels. “Aangevuld met exclusieve reispakketten”, stelden oprichters Nicolas Brumelot en Carlos Da Silva bij de voorstelling van MisterFly BeLux in Steenokkerzeel.
MisterFly is een start-up die eind 2015 werd opgericht in Frankrijk en een enorme groei kent. Het bedrijf vierde vorig jaar de miljoenste passagier en zag de omzet meer dan verdubbelen, tot 231 miljoen euro. De oprichters mikken op 1 miljard euro omzet in 2021 en willen op korte termijn actief worden in een achttal Europese landen. In november vorig jaar werd de website gelanceerd in Spanje en nu is het de beurt aan België en Luxemburg met MisterFly BeLux. Nederland en Italië zijn de volgende stations.
Wie naar misterfly.be surft, kan er zo goedkoop mogelijk vluchten of hotelkamers boeken, net als op concurrerende sites. Waarom dan kiezen voor de nieuwe speler? “Voor onze prijstransparantie”, zegt Da Silva. “Op andere sites krijg je tarieven voorgeschoteld die niet overeenkomen met het finale prijskaartje. Omdat er bijvoorbeeld nog betalings- of dossierkosten worden aangerekend. Wij tonen vanaf het begin de eindprijs.”
Annuleren
MisterFly stelt dat het meestal de goedkoopste is of minstens dezelfde prijs kan bieden als andere spelers op de markt. De zoekmachine combineert heen- en terugvluchten van verschillende maatschappijen. “Bij hotelkamers kunnen we door onze uitgebreide databank van aanbieders vaak een lagere prijs vinden dan pakweg booking.com.”
Ook de betalende opties om je vliegticket flexibel te maken of een verzekering voor annulering zonder reden te nemen onderscheiden MisterFly van de concurrentie. Naast losse vluchten en hotels biedt de nieuwe speler ook exclusieve pakketten met vlucht en hotel aan. MisterFly wil de Belgische reismarkt veroveren zonder budget voor marketing.