Iets meer dan een jaar geleden opende Salon Friseur de deuren aan de Schrieksebaan in Tremelo. “Hoe eerlijker en duidelijker je bent, hoe beter het resultaat”, vertelt zaakvoerster Saida Bouftila (43).
Met verschillende mensen werken, creatief aan de slag gaan en een leuk contact onderhouden met de klanten. Saida Bouftila vindt het allemaal terug in haar kapsalon, Salon Friseur. “Mijn zaak voelt niet als verplicht aan”, aldus Saida. Maar liefst 27 jaar was ze in dienstverband aan de slag bij verschillende kapsalons in Amsterdam, haar vorige thuishaven. De liefde bracht haar naar Tremelo.
Eerste stappen
In de Damiaan-gemeente zette ze meteen ook haar eerste stappen als onderneemster. Op de hoek van de Schrieksebaan en de Kerkstraat sloot kinderschoenenzaak Jappeke de deuren. Saida zag haar kans schoon. Op 1 december vorig jaar was haar eigen kapsalon een feit. In het aanbod zitten snit, highlights/lowlights, baarden trimmen, permanent, brushing en kleuring. “Dit laatste is wel mijn specialiteit”, aldus Saida. Ze is in de weer voor dames, mannen en kinderen.
Devies
“Gewoon eerlijk & duidelijk zijn, simpel”, luidt haar devies. “In de loop der jaren heb ik voor mezelf ontdekt dat de sociale kant van het vak voorop staat. De klant zo goed mogelijk leren kennen om zo te weten te komen waar de behoefte ligt. Ik bespreek altijd wat ik doe voor ik aan de slag ga en geef eerlijk mijn mening bij een gewaagde keuze. Je haarstijl is vaak een weergave van je persoonlijkheid en heeft een grote impact op je zelfvertrouwen. Omdat ik met deze zaken rekening houd weet ik dat iedereen met een oprechte glimlach de deur uitloopt. Je hebt er natuurlijk niks aan als je snit de dag erna volledig uit model is. Die flinke gezonde portie nuchterheid is voor praktisch al mijn klanten de norm. Hoe eerlijker en duidelijker je bent, hoe beter het resultaat. Ik merk hoe sterk die instelling wordt gewaardeerd. Want ongeacht of het om een man, vrouw of een kind gaat, we hebben tegenwoordig al genoeg om het hoofd om ons niet druk te moeten maken om ons kapsel. Dat is nu simpelweg waar ik de klant met plezier mee verder help”, besluit Saida.