ZAVENTEM – E-commerceplatform EasyOrder uit Zaventem is gestart met een wereldwijde solidariteitsactie ten voordele van handelaars en consumenten. Het bedrijf stelt zijn online bestelsysteem gratis ter beschikking gedurende de coronaperiode.
Start-up EasyOrder combineert online bestellingen, online reservaties, online betaalmogelijkheden, klantenbinding via een digitale klantenkaart, online marketing en een kassasysteem in 1 controlepaneel. Voor consumenten is het platform gratis, handelaars, lokale overheden, verenigingen of vrije beroepers die hun producten of diensten ook online willen aanbieden via PC, laptop, tablet of smartphone, betalen een vast maandelijks bedrag voor het gebruik van EasyOrder. Er wordt geen commissie aangerekend op de omzet.
Gratis ter beschikking
In coronatijden stelt het Zaventemse bedrijf, overgenomen door Keyware Technologies in 2017, zijn online bestelsysteem gratis ter beschikking gedurende de geldigheidsduur van de coronamaatregelen. “Overal ter wereld worden lokale handelaars zeer hard getroffen door deze crisis”, zegt CCO Laurent Vandervelde van EasyOrder. “Ook consumenten huiveren ervoor om nu nog aan te schuiven. Onze oplossing is er precies op gericht om wachtrijen en onzekerheid qua beschikbaarheid van producten te voorkomen. De consument kan in alle veiligheid zien wat er beschikbaar is en bestellen. De handelaar kan direct communiceren over afhaal- of levertijdstippen en bepaalde producten promoten. Ik voel het als onze verantwoordelijkheid om dit in deze periode vrij ter beschikking te stellen van de mensen.”
Snel starten
Handelaars die gebruik maken van de gratis versie van de bestel- en betaalapp kunnen snel en gemakkelijk hun logo, openingsuren, producten, prijzen en foto’s uploaden en het systeem genereert hiermee automatisch een bestelapp en -website.
Geen enkele verplichting na coronamaatregelen
“Grote bedrijven waren er als eerste bij om te investeren in online bestelmogelijkheden, omdat de voordelen duidelijk zijn. Lokale handelaars hebben meestal geen toegang tot complexe en dure online oplossingen, of worden afgeschrikt door hoge commissiekosten. Met EasyOrder geven we ze nu de mogelijkheid om zich hiertegen te wapenen. Er is geen enkele verplichting om na de crisis met ons door te gaan. Maar wie het wel doet, zal ook dan geen commissiekosten op zijn omzet moeten betalen”, besluit Vandervelde.
EasyOrder
Sinds de start van EasyOrder verwerkte het platform al meer dan 100.000 bestellingen, werd de app meer dan 25.000 keer gedownload en openden 105 webshops de deuren. EasyOrder richt zich onder andere op takeaway, retail, hotel, voeding, beauty en fashion, slagerijen, visverkopers, bakkerijen en patisserie en bloemisten.