Sinds het begin van Deloitte’s mobiliteitsprogramma hebben reeds meer dan de helft van de 4.577 werknemers voor meer duurzame mobiliteitsopties gekozen. Deloitte heeft Skipr naar voren geschoven om hun werknemers aan te moedigen een bedachtzame mobiliteitskeuze te maken, en om te verzekeren dat ze naadloos de opties kunnen kiezen die het best bij hun persoonlijke noden passen. Het biedt de medewerkers een complete mobiliteitsoplossing aan waarbinnen ze verschillende mobiliteitsopties zoals openbaar en gedeeld vervoer kunnen gebruiken en combineren, gebundeld via een gecentraliseerd platform bestaande uit een app en een betaalkaart.
CO2-neutraal tegen 2030
Deloitte’s samenwerking met Skipr en hun focus als organisatie op duurzame mobiliteit vallen samen met de ambitie van Deloitte om CO2-neutraal te zijn tegen 2030. Bijna 10% van de huidige bedrijfsvloot bestaat vandaag uit elektrische voertuigen, met het streefdoel om tegen 2030 een uitsluitend elektrische vloot te hebben. Om de keuze voor elektrisch vervoer te stimuleren investeert Deloitte ook in laadinfrastructuur. Het hoofdkantoor van Deloitte in Zaventem telt reeds 218 laadstations, de lokale kantoren verspreid over België zijn al goed voor 308 laadstations.
“Onze samenwerking met Skipr past in Deloitte’s duurzaamheidsstrategie. Dankzij innovatieve start-ups zoals Skipr wordt het gebruik van verschillende mobiliteitsopties steeds makkelijker gemaakt. Met de graduele terugkeer naar kantoor in het achterhoofd willen we onze mensen stimuleren om groene mobiliteitsopties uit te proberen en te combineren. Hierdoor kunnen we bovenop onze bestaande investeringen in elektrische voertuigen een volgende stap nemen richting een CO2-neutraal Deloitte in 2030”, zegt Piet Vandendriessche, CEO van Deloitte Belgium.
100 klanten
Skipr heeft de voorbije jaren een drastische toename in interesse gezien van bedrijven in groene en multimodale mobiliteit. Dankzij de samenwerking met Deloitte telt de Brusselse start-up nu honderd klanten, een belangrijke mijlpaal. Skipr biedt hun klanten een complete mobiliteitsoplossing aan die ook gelinkt kan worden aan personeels- en salarisadministratietools, waardoor het raamwerk rond HR en mobiliteit volledig gecentraliseerd wordt binnen de organisatie. De oplossing wordt naadloos geïntegreerd met ondermeer het mobiliteitsbudget en bespaart bedrijven de administratieve rompslomp die gepaard gaat met traditionele bedrijfsmobiliteit.
“Bedrijven beginnen steeds meer te beseffen dat ze een belangrijke verantwoordelijkheid dragen op vlak van werknemersmobiliteit. We zien een sterk momentum in de markt en hebben de perfecte oplossing voor bedrijven die hun mobiliteitsaanbod willen optimaliseren. Het verwelkomen van de honderdste klant luidt het volgende hoofdstuk in voor Skipr, gezien we zullen blijven groeien en steeds meer bedrijven zullen helpen om hun doelen rond duurzaamheid en CO2-uitstoot te behalen”, besluit Mathieu de Lophem, CEO van Skipr.