Beide partijen zijn overeengekomen dat Sound Of C Wallonië is zijn geheel bij de landgenoten in de kijker zal zetten. “Wallonië is zo veel meer dan de Ardennen”, zegt Managing Director Jo Thuys. “Er zijn nog heel wat verborgen parels zoals bijvoorbeeld het Kasteel van Walzin en Le Tombeau du Géant (graf van de reus, red.).”
Influencers
Door de gezondheidscrisis zal onbeperkt reizen er de komende maanden allicht nog niet in zitten. Om de Belg toch uit zijn kot te halen, wil Wallonië zijn toeristische troeven uitspelen bij de volgers van een 30-tal influencers. “We zijn dan ook zo fier als een gieter om aan te kondigen dat wij de Toeristische dienst van Wallonië komend jaar zullen bijstaan op vlak van Influencer Marketing. We schakelen proactief de juiste matches in om de verschillende troeven van Wallonië in de kijker te zetten”, zegt Thuys nog. Sound Of C neemt de coördinatie van het programma voor zijn rekening. Hierin zit onder andere de rekrutering van de bloggers, YouTubers en Instagrammers, de opvolging van het traject en de rapportering.
Ondanks dat de crisis stevig inhakte op de reissector, mag Sound Of C niet mopperen. “We hebben ons aangepast aan de veranderde situatie, en hebben de focus gelegd op binnenlandse opdrachten. Verder hebben we nog onze lopende contracten met bijvoorbeeld Corendon en de toeristische diensten van Thailand en Kroatië”, zegt Thuys nog.
Sound Of C
Sound Of C werd opgericht in 2012, richt zich op de B2B-markt en heeft partnerschappen met onder andere toeristische diensten, touroperators, hotels en verhuurders van vakantiewoningen en boten in binnen-en buitenland. De onderneming is sinds het begin van 2020 gevestigd aan de Koning Albertstraat in Diest.