Met een vader die gespecialiseerd is in voeding, heeft Emna Everard altijd aandacht gehad voor wat ze koopt. Ze beseft al snel dat het niet evident is om op een andere manier te consumeren als men in de traditionele winkels koopt. De etiketten zijn moeilijk te begrijpen en het merendeel van de producten wordt verwerkt. In 2016 besloot Emna een e-commerce op te richten met als doel de transitie naar gezonde en meer natuurvriendelijke consumptiepatronen te versnellen.
Kazidomi
Deze webshop voor gezonde voeding is intussen uitgegroeid tot een bekende naam: Kazidomi. Vandaag biedt de jonge e-commerce onderneming meer dan 3.500 producten aan die door gezondheidsexperts zijn gevalideerd. De uitgebreide catalogus bevat producten gaande van gezonde voeding over natuurlijke verzorgingsproducten tot babyspullen. Via het partnerschap met softwarebedrijf Verbolia wil Kazidomi zijn online aanwezigheid verbeteren om onder andere gezonde voeding democratischer te maken.
Verbolia
Verbolia werd opgericht in 2018 door Pierre-Olivier Danhaive, voormalig CTO van Immoweb, en Bart Verschueren, medeoprichter van de scale-up eRowz. Verbolia vereenvoudigt en automatiseert verwijzingen, search engine optimization (seo), met artificiële intelligentie. Dit is een primeur. De technologie is gebaseerd op 7 jaar onderzoek en ontwikkeling op het gebied van AI en SEO. Deze speler is verantwoordelijk voor het automatisch genereren en optimaliseren van webpagina’s en het continu volgen van de updates van de zoekmachines, zonder tussenkomst van de klant. Elke pagina is gemaakt om een specifieke vraag van gebruikers te beantwoorden. Verbolia is stevig op weg om een belangrijke speler te worden in de acquisitie van organisch verkeer voor bedrijven. In een tijdspanne van slechts 2 jaar heeft het bedrijf naam gemaakt als de referentieoplossing voor outsourcing en automatisering van zoekmachineoptimalisatie.
Verbolia wist Kazidomi te verleiden door de snelheid van implementatie en de toegevoegde waarde die haar oplossing biedt. Na de succesvolle implementatie op de Franse pagina’s, rekent Kazidomi nu op Verbolia om haar organisch verkeer te verhogen door dezelfde oplossing te gebruiken voor het Nederlands. Dankzij deze automatisering kan Kazidomi duizenden pagina’s aanmaken die zijn aangepast aan de zoekopdrachten van gebruikers. Pagina’s die gericht zijn op de specifieke producten van Kazidomi, zoals “glutenvrije broodgist” of “organische actieve kool” In een tijdspanne van 8 weken werden 4.400 pagina’s automatisch aangemaakt. De pagina’s van Verbolia leveren nu enkele duizenden bezoekers per maand op.
Succes bevestigd
Het succes wordt bevestigd door Koen Van Lysebetten, Head of Growth. “Met Verbolia halen we efficiënter nieuwe klanten binnen die actief op zoek zijn naar vernieuwende gezonde producten en die Kazidomi nog niet kenden”, zegt Van Lysebetten.