65758127_1758008420969017_3737220476414459904_n

Social Seeder steekt grote plas over en werft aan

VILVOORDE – Social Seeder, het employer branding platform van Patrick De Pauw en Dado Van Peteghem, groeit in Europa en gaat actief de Amerikaanse markt op. Om die verdere internationalisering in goede banen te leiden worden 11 nieuwe profielen aangeworven in het kantoor in Vilvoorde. 

Door de krapte op de arbeidsmarkt moet je als organisatie eruit springen, want kandidaten houden met meer rekening dan enkel locatie en loon bij de keuze van hun job. Dat doe je door ook je waarden en visie te communiceren op een betrouwbare en authentieke manier. Bedrijven beseffen dat medewerkers daar een cruciale rol in spelen. “Het belang van het vinden en gebruiken van waardevolle ambassadeurs wordt populairder, bij bedrijven maar ook in de politiek”, vertelt CEO Patrick De Pauw van Social Seeder.

Momentum 

De afgelopen maanden is het bedrijf sterk gegroeid. “We voelen dat er een momentum is: de markt groeit in binnen-en buitenland, en daarom werven we nu 11 nieuwe medewerkers aan”, aldus De Pauw. Social Seeder is op zoek naar onder andere Product Managers, Customer Success Specialists en Accountmanagers. Zij zullen meehelpen de internationalisering in goede banen te leiden.

Actief werken op Amerikaanse markt 

Een aantal Amerikaanse organisaties werkt al samen met Social Seeder, maar het Belgische bedrijf gaat nu ook actief de Amerikaanse markt aanspreken. “Na enkele reizen en gesprekken hebben we besloten om met Social Seeder de Amerikaanse markt op te gaan. Met name bij politieke verenigingen is er veel interesse: er is een wil om mensen weer centraal te stellen, in hun verhalen en in hun communicatie. Social Seeder biedt daar het perfect platform voor. Met de Amerikaanse presidentsverkiezingen in het vooruitzicht is dit het perfecte moment voor Social Seeder”, luidt het.

250 organisaties 

Social Seeder startte in 2014 en is 5 jaar later uitgegroeid tot een platform dat door meer dan 250 organisaties in Europa ingezet wordt voor employer branding, maar ook voor social selling en marketing. Klanten zijn onder andere Nuon, Arcelor Mittal, Atlas Copco, Unilever en Belfius.