De provincie Vlaams-Brabant en Streekproducten Vlaams-Brabant ondernemen acties om de streekidentiteit van het Dijleland verder te ontwikkelen en de hoeve- en streekproducten te promoten. Op de Smaakbeurs Dijleland van 20 maart worden het beeldmerk van het Dijleland en de brochure Breng smaak in uw zaak voorgesteld.
Deze lente zetten de provincie Vlaams-Brabant en Streekproducten Vlaams-Brabant volop in op het Dijleland. Zo wordt de identiteit van deze deelregio nog versterkt. “De bedoeling van de Smaakbeurs is om een rechtstreekse, duurzame relatie tussen producent, horeca, logies, bedrijven en verkooppunten te bevorderen”, zegt Monique Swinnen, gedeputeerde voor Plattelandsbeleid.
“Lokale streekspecialiteiten zijn kwaliteitsproducten, duurzaam en ambachtelijk gemaakt en zonder voedselkilometers. Wie streekproducten op de kaart zet, maakt een sterk statement dat de klanten of gasten zeker zullen waarderen. Bovendien steun je de lokale economie. Dat komt de hele regio ten goede. Streekproducten zijn erg lekker en er is keuze genoeg. Ben je een liefhebber van lekker eten en drinken? Dan vind je er ongetwijfeld je gading.”
Monique Swinnen en voorzitter Paul Vleminckx openen op 20 maart de Smaakbeurs Dijleland met 36 standen met een gevarieerd aanbod aan hoeve- en streekproducten. Plaats van gebeuren is het landbouwbedrijf Gille LV, Terbankstraat 61 in Tildonk (Haacht).