slagerij geysels

Slagerij Gysels werkt samen met PUP en introduceert als eerste in België een volledig digitale slagerij

Philippe Gysels, de drijvende kracht achter Slagerij Gysels, heeft de slagerij in de Nationalestraat omgevormd tot een moderne, digitale winkel. Ondanks de sluiting van de fysieke locatie, blijft de slager de klanten in Antwerpen bedienen op een innovatieve manier. Klanten kunnen er voortaan bestellingen ophalen uit de versbox, aangeleverd door het bedrijf PUP, dat versboxen heeft over heel België.

Slagerij Gysels is een begrip in Antwerpen en omstreken. De familie Gysels beoefent het beenhouwersambt al sinds 1886. Eerst in Merksem met stamvader François Gysels en later op verschillende locaties in het Antwerpse.

In 2015 opende Philippe Gysels een vestiging in de Nationalestraat in hartje stad. Die vestiging was drukbezocht. Vier jaar geleden volgde een slagerij in Schoten in het pand waar voorheen ’t Slagerke gevestigd was. Zelf woont Philippe Gysels ook in Schoten.

Voor de beenhouwerij in Antwerpen werkte hij samen met een collega-slager die er ook de bereidingen maakte. Maar die slager ging recent met pensioen. Daarop besloot Gysels om te stoppen met de fysieke winkel in de Nationalestraat en de digitale weg in te slaan.

Bestelling uit de muur

Gysels installeerde in de muur vlak naast de rolluiken die werden afgelaten een gloednieuwe versbox. Daarvoor werkt hij samen met het Oost-Vlaams bedrijf PUP, dat versboxen heeft over heel België. Ook al heel wat andere slagers en traiteurzaken kwamen bij hen aankloppen.  Zo'n versbox is ideaal om ook verse voeding aan te bieden na de sluitingsuren van de winkel.

Voor Gysels was zo'n versbox een ideale vervanging voor de winkel in de Nationalestraat. Als eerste in België steunt Gysels op de versbox als autonome digitale slagerij. De bedoeling is nu dat klanten online hun bestellingen plaatsen en afrekenen. Die bestellingen worden vervolgens op een afgesproken moment in een van de genummerde lockers achtergelaten. Klanten krijgen het nummer van hun locker toegewezen nadat ze hun bestelling hebben voltooid en kunnen hun pakketje op die manier uit de muur halen.

“Ik kan dit doen omdat ik al een goede beenhouwerij in Schoten heb”, zegt Philippe Gysels op ATV. “Het is voor ons interessanter om één grote pot kip curry of preparé te maken en die dan te verdelen over de vestigingen die we hebben dan dezelfde bereiding op twee verschillende plaatsen te maken.”

Slagerij Gysels staat bekend om zijn salades, charcuterie, bereide maaltijden en allerhande kwaliteitsvlees, zelfbereid en gekapt in het eigen atelier. “Ons ‘gehakt’ heeft misschien wel de grootste faam”, zei Gysels daar eerder over in deze krant.