De toetreding van Matthys Group is een nieuwe stap in de jarenlange (meer dan 10 jaar) samenwerking tussen Siemens en de West-Vlaamse machinebouwer. Matthys Group, actief in uiteenlopende industriële sectoren, waar de textielsector een belangrijk onderdeel van is, wordt verwelkomd in een ecosysteem van OEM-bedrijven die eenzelfde zin voor innovatie hebben. Daarnaast wil het partnerschap door middel van kennisdeling het meeste uit het Siemens-productportfolio halen om zo de meest innovatieve oplossingen en beste support bij de klant te brengen.
“We zijn bijzonder opgetogen dat we deze stap kunnen zetten en kijken uit naar de meerwaarde die het partnerschap zal bieden voor onszelf, Siemens en de andere partners, maar vooral ook voor de eindklant. Matthys Group draagt innovatie hoog in het vaandel en zal zijn klanten, mede dankzij het Siemens-portfolio en gesterkt door het OEM-partnerschap, steeds machines kunnen bieden met de meest recente technologieën en beste support. Op die manier brengt het partnerschap een win-win-win voor alle partijen met zich mee”, vertelt Christophe Van de Velde van Motiv nv, een bedrijf binnen de Matthys Group.
Het OEM-partnerschap in de schoot van Siemens telt intussen 17 bedrijven in binnen-en buitenland, en schept een duidelijk kader waarin de verwachtingen en engagementen van beide partijen welomschreven zijn. “Een vrije dialoog mogelijk maken lukt best in een beperkte groep waarin alle partners elkaar zeer goed kennen”, vertelt Eddy Nelis, Senior Vice President Digital Industries bij Siemens. “De bedrijven die toetreden tot het partnerschap zijn uitsluitend bedrijven die kunnen bijdragen aan deze community en door onze lange samenwerking weten we dat Matthys Group een geschikte partner is.”