Ads & Data

SBS Belgium gastheer nieuwe mega reclameregie

VILVOORDE - De eerder aangekondigde nationale reclameregie van Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus Skynet en Pebble Media start op 1 april met de veelzeggende naam Ads & Data. De  nieuwe reclameregie werkt vanuit de gebouwen van SBS Belgium in Vilvoorde. Met zijn uitgebreide portfolio van grote lokale en internationale mediamerken en een kwalitatieve selectie van data zullen adverteerders hun bereik efficiënt kunnen verfijnen of voluit kunnen gaan voor slimme en datagedreven campagnes. Ads & Data zal geleid worden door Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).

Groot en goed nieuws voor het Belgische medialandschap. De reclameregies van SBS Belgium, Mediahuis, Pebble Media en Proximus Skynet bundelen hun portfolio, expertise én ervaren teams in één nieuwe nationale regie: Ads & Data; Bovenop het indrukwekkende lijstje van mediamerken komt nog eens een selectie van data, uiteraard mits respect voor de privacywetgeving. Zo wordt Ads & Data veel meer dan de som van de aparte delen en meteen een belangrijke crossmediale innovatieve partij die maximaal kan inspelen op de noden van adverteerders.

Dribbelen 

De consument van vandaag dribbelt van het ene mediaplatform naar het andere en consulteert op alle mogelijke momenten van de dag verschillende bronnen tegelijk. Adverteerders die bij hun potentiële klanten in beeld willen blijven hebben meer dan ooit nood aan een hele waaier van mediakanalen, en die bieden
de initiatiefnemers hen met Ads & Data aan met een uitgebreid merkenportfolio. Toch zou het fout
zijn om bereik gelijk te stellen aan efficiëntie. Ja, de mediamerken van de alliantie bereiken dagelijks miljoenen Vlamingen, voor tv bedraagt dit zelfs meer dan 80%. En ja, ze hebben elke maand digitaal contact met 63% van de Belgen.

Waar je moét zijn 

Bart De Coster wordt de nieuwe CEO van Ads & Data: “Maar in het medialandschap van vandaag hoef je niet altijd overal tegelijk te zijn. Je moet vooral zijn waar je moét zijn. Bij de juiste mensen op het juiste moment. De moraal van ons verhaal is dan ook: wij vergroten onze schaal, de adverteerder verkleint zijn overtollige reclame-investeringen. Want wie én meer kanalen én meer data gebruikt, maakt minder onnodige reclame. Ons doel is geen discours van “nodig of overbodig”, van “veel of weinig”, ons doel is niet het beperken van reclame, maar het beperken van onnuttige reclame. Het discours van een thought leader, niet dat van een doorsnee regie. We verkopen niet alleen reclameruimte, we hebben ook een visie op wat reclame anno 2021 hoort te zijn. Een visie waarmee we de hele sector willen mobiliseren en die ons meteen het meest sexy loket van de markt moet maken. Een eigentijdse, duurzame gedachte. We un-waste”, zegt De Coster.

Joint venture 

Ads & Data is een joint-venture tussen Mediahuis (44,4%), Telenet/SBS (44,4%) en Proximus Skynet (11,2%). De regie zal bemand worden door de huidige commerciële teams van Mediahuis, SBS Belgium en Pebble Media: ervaren mensen, met kennis van de lokale markt en een gedreven resultaatgerichte expertise.