De meeste productiebedrijven beseffen dat de tijd van spelen met AI voorbij is. Heel wat organisaties hebben de afgelopen jaren data scientists ingeschakeld om modellen te bouwen die vaak in een Proof of Concept (POC) fase bleven steken. De pandemie heeft de digitale transformatie van bedrijven echter in een stroomversnelling gebracht. Ook vanuit de directie gaat steeds meer aandacht naar het stroomlijnen en optimaliseren van de productieprocessen omdat organisaties daarmee echt een verschil kunnen maken.
Structurele verbeteringen
Het digitaliseren en automatiseren van deze processen volstaat niet meer: er is behoefte aan analytics en actiegerichte inzichten om te ontdekken waar de mogelijkheden liggen om structureel te verbeteren. Bijvoorbeeld door energiezuiniger te werken, minder afval te produceren of meer opbrengsten uit processen te halen.
Data nieuwe olie
“CGI en SAS leveren al jaren diensten aan dezelfde klanten. Data is de nieuwe olie en CGI heeft de relevante domeinkennis om samen met klanten meer waarde uit data te halen. Dat is het ideale startpunt om met AI en advanced analytics aan de slag te gaan. Samen bieden CGI en SAS alle elementen om klanten van A tot Z te ondersteunen in hun digitale transformatie en in hun AI-projecten. Bovendien beschikken we over hetzelfde DNA: beide bedrijven zijn familiebedrijven en in 1976 opgericht en helpen organisaties wereldwijd performanter te worden en te innoveren”, zegt Wim Mues, Regional Director Manufacturing bij het in Tervuren gevestigde SAS Benelux.