Inmiddels kent iedereen online videochats, meetings en digitale product voorstellingen. De meningen zijn evenwel verdeeld. “80% van de deelnemers aan webinars houdt amper 10 minuten de focus”, zegt Seb Verhasselt, zaakvoerder van Samoereye-Video Casting Services. “De deelnemers vinden de presentatie te saai en rapporteren slechte audio en te lange sessies. Ook het gebrek aan enthousiasme van de sprekers en te veel slides zijn veel voorkomende stoorzenders.”
#showcastyourevent
Samoereye gooit het over een andere boeg. Het Vilvoordse bedrijf presenteert #showcastyourevent, In samenwerking met het Leuvense PR-en Communicatie Agency Zenia.be en IT-en Securitybedrijf BA NV, eveneens uit Leuven. “Met ‘Showcasting’ willen we een nieuwe frisse en professionele wind laten waaien in de wereld van online video casting. Onze televisie-ervaring en vakmanschap leerden ons dat ‘webinars’ niet per se saai en duur hoeven te zijn. We zorgen voor een dynamische visuele en auditieve aanpak (showelement inbegrepen) en implementeren de ‘look & feel’ van uw bedrijf in onze studio. Hoe erg is het niet als je content verloren gaat door ondermaatse technische ondersteuning? Bijvoorbeeld door de slechte verstaanbaarheid van de spreker, onleesbare slides en een gebrek aan dynamiek”, zegt Seb.
Andere aanpak
Een digitale voorstelling eist een andere aanpak, vergelijk het dus allerminst met een ‘oud’ en ‘klassiek’ congres, productpresentatie of tutorial. De kernboodschappen zijn korter maar strakker, visueel zijn de mogelijkheden haast eindeloos en de interactie met de deelnemers wordt meer dan een informatieve babbel aan de koffiebar. “We begeleiden de klanten van A tot Z. Als ervaringsdeskundigen staan we hen ook bij met content gerelateerd advies en coaching van de sprekers zoals cameragewenning. Bovendien bieden we de klanten een afgewerkte montage van hun event en een korte aftermovie voor hun (sociale) mediakanalen”, besluit Seb Verhasselt.