Sinds afgelopen zaterdag kunnen wielerfanaten terecht in het test-en belevingscenter van Specialized, het fietsmerk dat binnen het professionele wielercircuit hoge ogen gooit. Afgelopen weekend won de Deen Kasper Asgreen nog de Ronde van Vlaanderen op een Specialized.
Thematische aanpak
“Met de opening van het center willen we de consument de kans bieden kennis te maken met het innovatieve fietsmerk. Innoveren zit in ons DNA en we willen de consument vanuit dit platform informeren en inspireren. We zullen dit doen aan de hand van verschillende thema’s die we doorheen een periode van 9 maanden de revue laten passeren. Daarbij focussen wij ons op onze historie en toekomst op het gebied van mountainbike, road, gravel en active. Ook zullen we de “Specialized Experience” gebruiken om nieuwe producten te introduceren, testritten te faciliteren, workshops te geven en groepsritten te organiseren”, zegt Bas Giling, Market Leader Dutch Spoken Markets bij Specialized.
Geen directe verkoopfunctie
De “Specialized Experience” in Leuven wordt geleid door Specialized Retail Coördinator Roy Hulsteijn en Event Coördinator Robert de Jong en heeft geen directe verkoopfunctie. “Het is een marketing initiatief die perfect past binnen onze integrated marketplace strategie waarin onze retailer een centrale rol speelt” zegt Giling nog. “Door het wegvallen van verschillende beurzen en testevenementen willen wij de consumenten en onze retailers een platform bieden waarmee we hen op een speciale manier kunnen ondersteunen”.