Picture-Building-Ricoh-Belgium—Vilvoorde_tcm67-28068

Ricoh lanceert printer abonnement voor thuiswerker

VILVOORDE/EVERE/NIJVEL/SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE - Ricoh Belgium, leverancier van IT-diensten op het gebied van document management, consultancy, software en hardware aan bedrijven, lanceert met ‘Home Office Printer’ een nieuwe dienst waarbij thuiswerkers via een as-a-Service-model (abonnementsformule) gebruik kunnen maken van printfaciliteiten met dezelfde ondersteuning als in hun bedrijfsomgeving.

Thuiswerk is allicht (deels) een blijver. “Veel werknemers zien hier de voordelen van in, dus structureel thuiswerken zal zeker na de pandemie ook blijven bestaan als werkvorm. Om hun productiviteit op peil te houden, is het dan ook vanzelfsprekend dat wie thuiswerkt over dezelfde faciliteiten en diensten kan beschikken als wanneer hij op kantoor zou zijn. Dus met inbegrip van scan- en afdrukapparatuur, want dat blijken de kantoortoestellen te zijn die het vaakst worden gemist”, vertelt Eric Gryson, CEO bij Ricoh België & Luxemburg.

Stijgende vraag 

Ricoh België, dat zich op de bedrijfsmarkt richt, merkt een snel stijgende vraag naar dergelijke thuiswerkapparatuur. Om in te spelen op die noden en om bedrijven en hun werknemers te helpen, lanceert Ricoh daarom de nieuwe dienst “Home Office Printer”. Hiervoor selecteerde Ricoh een gamma toestellen die ideaal zijn als thuisprinter en dezelfde kwaliteit bieden die de werknemer bij de bedrijfstoestellen op kantoor ervaart. De toestellen worden aan een voordelige prijs aangeboden via een abonnementsformule (As-a-Service).

Ingeburgerd 

“As-a-Service is een model dat steeds meer gebruikt wordt. Je ziet het in de softwarewereld, in de cloud-wereld en bijvoorbeeld bij het leasen van een wagen. Het grote voordeel is dat de gebruikers thuis dezelfde kwalitatieve service ervaren als op het werk. Wij hebben op dat vlak een heel goede reputatie en trekken dit nu als een van de eerste spelers op de markt door naar de thuisomgeving van de werknemer”, zegt Eric Gryson.

Starterskit 

De printers worden geleverd in een starterskit die de thuiswerker alles biedt om moeiteloos aan de slag te gaan. Het grote voordeel van de Home Office Printer-dienst is echter de rechtstreekse ondersteuning door de IT-helpdesk van Ricoh. Bij eventuele vragen nemen de gebruikers rechtstreeks contact op met Ricoh Belgium. Zo wordt de eigen interne IT-medewerker van zijn werkgever niet meer belast. Ook de extra toner kan door deze as-a-service rechtstreeks bij Ricoh besteld worden.