2020-08-19

Retailer haalt Joos Hybrid binnen

LEUVEN –  Group Joos heeft zijn divisie Joos Hybrid, gevestigd in Heverlee, verkocht aan Colruyt Group. Over de financiële kant van de overname wordt niet gecommuniceerd. 

Volgens Group Joos kadert de verkoop in de strategische beslissing van het bedrijf om zich meer toe te leggen op de verdere uitbouw van zijn divisies Joos Print en Joos Connect en de recentelijke exportontwikkelingen. “Group Joos wil
de focus leggen op grafische communicatie en printing in een bredere context”, zegt CEO Alex Joos van Group Joos. “Zo willen we onder meer de direct marketing activiteiten met sterk gepersonaliseerde direct mail-campagnes en zijn tak van beveiligd drukwerk verder uitbouwen.”

Exit transactionele communicatie 

Met de verkoop van de dochteronderneming, goed voor jaarlijks ongeveer 15 miljoen euro omzet en ongeveer 80 werknemers, trekt Group Joos zich terug uit de markt van transactionele communicatie. Group Joos was sinds 2004 via een acquisitie actief in deze markt.

Geen details 

Colruyt Group verwerft onmiddellijk 100% van de aandelen van Joos Hybrid. Beide partijen zijn
overeengekomen geen details met betrekking tot prijszetting of andere voorwaarden van de transactie vrij te
geven. De waardebepaling gebeurde door toepassing van marktconforme waarderingsmethodes.

Group Joos 

Group Joos is een 100% familiebedrijf, waar vandaag de 4de generatie zijn intrede doet. Sinds 1935
verzekert Group Joos dagelijks een breed producten- en dienstaanbod van grafische producten en
communicatie-oplossingen; vandaag zowel op papier als digitaal. In 2019 behaalde Group Joos een
geconsolideerde jaaromzet van 46,6 miljoen euro met 224 medewerkers.