RestOcheck is een Leuvense start-up die services aanbiedt waarmee de horeca-ondernemer zijn restaurant beter kan beheren. “We werden geselecteerd voor de KBC Startit wedstrijd waardoor we een gratis kantoor mogen betrekken en een jaar lang begeleiding krijgen”, zegt Igor Sleuwaegen van RestOcheck.
Met RestOcheck krijgen restauranthouders een compleet management platform voor hun zaak.” In een handomdraai verwerken ze reservaties, krijgen ze beoordelingen en benaderen ze gemakkelijk tevreden en ontevreden klanten”, zegt Igor Sleuwaegen.”We laten de klanten die informatie invoeren via een iPad die samen met de rekening naar de tafel wordt gebracht. Met deze gegevens, die samenkomen in het persoonlijk dashboard, kan de restaurantmanager gemakkelijk zijn medewerkers aansturen en hun prestaties verbeteren waar nodig.”
“Binnen het platform kan het restaurant met de verzamelde mailadressen mailings organiseren voor promoties en acties. Het is gemakkelijk om gerichte nieuwsbrieven uit te sturen”, zegt Sleuwaegen. “Gasten kunnen gemakkelijk zelf 24/7 reserveren via het online reservatiesysteem. Ook de laatste zitplaatsen worden zo eenvoudig opgevuld. De reservatie wordt ook onmiddellijk en automatisch bevestigd. Het reservatiesysteem genereert extra mailadressen en is eenvoudig te raadplegen door de restaurantuitbater die nu beschikt over een gedigitaliseerd reservatieboek in de cloud.”
“We bestaan nu 2,5 jaar en hebben klanten in België, Nederland, Spanje en Peru”, zegt Sleuwaegen. “In Barcelona kregen we vorig jaar een prijs van de horecabeurs Fyra voor management and development of HR in de hospitality business. In Nederland eindigden we bij de tien finalisten van de Europese Columbus Trophy.” Het is nu uitkijken of de StartIt voor een extra boost kan zorgen.