Het idee achter SalesWorx is simpel: de juiste salesmensen op de juiste plek plaatsen door hun SalesDNA te onderzoeken. “Elk bedrijf heeft namelijk een DNA waar een specifieke manier van sales bij past. Wanneer deze twee overeenkomen, is succes voor de toekomst gegarandeerd”, klinkt het bij het bedrijf uit Kampenhout.
Oprichters Jan Bossier en Nordin Begdouri gaan te werk met vacaturevideo’s, die geoptimaliseerd voor de juiste doelgroep via sociale media worden verspreid.
Door deze werkwijze bereiken ze naar eigen zeggen doelgerichte kandidaten, wat de kans op een succesvolle match vergroot. Volgens medeoprichter Nordin Begdouri is deze aanpak essentieel in een competitieve markt: “We zien dat de vraag naar goede sales professionals alleen maar toeneemt, maar het vinden van de juiste mensen blijft een uitdaging. Bij SalesWorx gebruiken we marketingtechnieken om bedrijven te helpen zich te onderscheiden en het juiste talent aan te trekken. Zo versterken we niet alleen hun team, maar ook hun employer branding.”
“Het gaat erom dat bedrijven niet alleen de beste kandidaat vinden, maar dat de kandidaat ook écht wil werken bij dat bedrijf”, vult collega-oprichter Jan Bossier aan.
“In plaats van simpelweg de juiste kandidaten te zoeken, werkt SalesWorx samen met bedrijven om een sterk werkgeversmerk neer te zetten”, klinkt het verder bij het rekruteringsbureau. “Dit betekent dat het bureau verder kijkt dan cv’s en sollicitatiegesprekken – sterker nog, cv’s worden niet eens bekeken voorafgaand aan het sollicitatiegesprek.”
“In plaats daarvan focust het duo zich op een kwalitatief gesprek waarbij de toekomst van de sollicitant centraal staat. Via boeiende video’s en informatieve contentpagina’s leert de sollicitant in een mum van tijd de toekomstige werkgever kennen, kandidaten weten dat te appreciëren.”