Omnia Travel, KBC-dochter en specialist zakenreizen voor de kmo-sector, zet vanuit het kantoor in Leuven verder in op digitalisering. Dat gebeurt met de uitbouw van een interactieve website en met het aanbieden van performante online bookingtools voor de zakenklanten.
Al enkele jaren kunnen zakenreizigers, die hun reizen graag zelf reserveren, werken met Cytric, de corporate online bookingtool van Omnia Travel. Cytric werd in Duitsland ontworpen op vraag van Siemens en is uitermate gebruiksvriendelijk omdat werd uitgegaan van de voorkeuren van de klant en niet van de luchtvaartmaatschappij.
“Omnia Travel is het eerste reiskantoor in België dat Cytric aanbiedt”, zegt Erwin Willems van het Leuvense reisbureau. Aansluitend op Cytric biedt Omnia Travel sinds deze zomer ook Railbook aan, het corporate programma van de NMBS.
“Cytric kan worden gebruikt voor vliegtuigtickets, hotel- en huurwagenreservaties. Railbook is meer geschikt voor nationale en internationale treintickets.”
“Het voordeel van een online bookingtool, gelinkt aan een zakenreiskantoor, is dat je bij wijzigingen en annuleringen of eventuele andere problemen nog een beroep kan doen op de deskundigheid en ervaring van de medewerkers van Omnia Travel die kunnen tussenkomen daar waar het nodig is.”
“Bijkomend heeft een bedrijf een goed overzicht over het totale reisbudget en kan het beter gewapend naar leveranciers zoals luchtvaartmaatschappijen en hotels stappen om betere tarieven en voorwaarden te bedingen. Want dat is ook een van de sterke punten van deze tools: ze worden gepersonaliseerd in functie van de wensen en behoeften van de klant.”